Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność inżynieria kompozytów
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 150 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość na poziome zaawansowanym komputerowych technik analiz konstrukcji metodą elementów skończonych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_IK/17_W01
Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn
IM_2A_W06, IM_2A_W02, IM_2A_W04, IM_2A_W01T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W10, T2A_W11C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_IK/17_U01
Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U16T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U19C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3
IM_2A_IK/17_U02
Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych.
IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U08, IM_2A_U16T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U19C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_IK/17_K01
Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania urządzeń
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2
IM_2A_IK/17_K02
Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji projektowych
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1, C-2, C-3T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_IK/17_W01
Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn
2,0Student nie opanował technik komputerowych wspomagających proces projektowania
3,0Student opanował techniki komputerowych wspomagających proces projektowania na zaawansowanym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_IK/17_U01
Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
2,0Student nie opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,0Student opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,5
4,0
4,5
5,0
IM_2A_IK/17_U02
Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych.
2,0Student nie opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, technik analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,0Student opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, techniki analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gerhard Pahl, Wolfgang Beitz, Nauka konstruowania, WNT, Warszawa, 1984
  2. Eugieniusz Rusiński, Metoda elementów skończonych COSMOS/M, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1994, ISBN 83-206-1137-7

Literatura dodatkowa

  1. Eugeniusz Rusiński, Jerzy Czmachowski, Tadeusz Smolnicki, Zaawansowana metoda elementów skończonych w konstrukcjach nośnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2000, ISBN 83-7085-548-3

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_IK/17_W01Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W06Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce
IM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W04Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii wytwarzania i przetwarzania materiałów niezbędną do projektowania procesu technologicznego i/lub wyrobu
IM_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu modelowania i optymalizacji niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował technik komputerowych wspomagających proces projektowania
3,0Student opanował techniki komputerowych wspomagających proces projektowania na zaawansowanym poziomie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_IK/17_U01Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować złożone narzędzie, obiekt, system lub proces, związany z zakresem studiowanego kierunku z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracować nowe narzędzia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,0Student opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_IK/17_U02Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U08Potrafi zaplanować oraz przeprowadzić symulację i pomiary właściwości materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
IM_2A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować złożone narzędzie, obiekt, system lub proces, związany z zakresem studiowanego kierunku z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracować nowe narzędzia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
S-3Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, technik analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,0Student opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, techniki analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_IK/17_K01Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania urządzeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_IK/17_K02Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych
C-2Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych
C-3Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów