Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność lakiery i pokrycia ochronne
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Małgorzata Garbiak <Malgorzata.Garbiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl>, Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>, Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wpis na semestr wg regulaminu studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Realizacja rozpoznania literaturowego i badań praktycznych. Umiejeność amodzielnej organizacji i realizacji pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Omówienie tematyki i wyników pracy dyplomowej15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Uczestnictwo w pracach eksperymentalnych w laboratorium, przygotowanie rozprawy.575
A-PD-2Konsultacje15
590

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Madzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_LPO/23_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu.
IM_2A_W02, IM_2A_W03, IM_2A_W05T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_LPO/23_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułowaćtezy i wnioski , interpretowaćwyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów,weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować.
IM_2A_U03, IM_2A_U02, IM_2A_U08, IM_2A_U01, IM_2A_U09T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_LPO/23_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze,, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_LPO/23_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu.
2,0Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej
3,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym
3,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym
4,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiedobrym
4,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresieponad dobrym
5,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiebardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_LPO/23_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułowaćtezy i wnioski , interpretowaćwyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów,weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować.
2,0Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych.
3,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostatecny.
3,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry
4,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry
4,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry
5,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_LPO/23_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze,, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
2,0Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów
3,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym
3,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym
4,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym
4,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. X, Przykład struktury pracy dyplomowej magisterskiej: www.ztp.zut.edu.pl, X, X, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Analiza patentowa, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Omówienie tematyki i wyników pracy dyplomowej15
15

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Uczestnictwo w pracach eksperymentalnych w laboratorium, przygotowanie rozprawy.575
A-PD-2Konsultacje15
590
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_LPO/23_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: opisać zakres, metody i wyniki badań, podsumować rezultaty, wytłumaczyć przebieg prowadzonego eksperymentu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
IM_2A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii materiałowej niezbędną do zrozumienia zaawansowanych procesów technologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Realizacja rozpoznania literaturowego i badań praktycznych. Umiejeność amodzielnej organizacji i realizacji pracy
Treści programoweT-PD-1Omówienie tematyki i wyników pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Madzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zrealizował badań i nie przygotował pracy dyplomowej magisterskiej
3,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dostatecznym
3,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresie dość dobrym
4,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiedobrym
4,5Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresieponad dobrym
5,0Zrealizował program badań i przygotował pracę dyplomową magisterską w zakresiebardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_LPO/23_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: formułowaćtezy i wnioski , interpretowaćwyniki eksperymentu, planować eksperyment, szacować błędy pomiarów,weryfikować rezultaty pomiarów, zorganizować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
IM_2A_U08Potrafi zaplanować oraz przeprowadzić symulację i pomiary właściwości materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U09Potrafi zaplanować proces badania wyrobu pod kątem właściwości użytkowych i cyklu życia oraz aspektów pozatechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Realizacja rozpoznania literaturowego i badań praktycznych. Umiejeność amodzielnej organizacji i realizacji pracy
Treści programoweT-PD-1Omówienie tematyki i wyników pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Madzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie sformułować tez i zrealizować prac badawczych.
3,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dostatecny.
3,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dość dobry
4,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób dobry
4,5Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób ponad dobry
5,0Sformułował tezy, zrealizował i opisał wyniki badań, wyprowadził wnioski w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_LPO/23_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: formułować tezy i wnioski badawcze,, opisać dane literaturowe i wyniki eksperymentów,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Realizacja rozpoznania literaturowego i badań praktycznych. Umiejeność amodzielnej organizacji i realizacji pracy
Treści programoweT-PD-1Omówienie tematyki i wyników pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Madzór nad przygotowaniem pracy dyplomowej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności przygotowanego tekstu: merytoryczna i techniczna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafił zrealizować i opisać wyników eksperymentów
3,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dostatecnym
3,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dość dobrym
4,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu dobrym
4,5Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu ponad dobrym
5,0Potrafił zrealizować plan badań i opisać wyniki eksperymentów w stopniu bardzo dobrym.