Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S3)
Sylabus przedmiotu Materiały zaawansowane:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materiały zaawansowane | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Walenty Jasiński <Walenty.Jasinski@zut.edu.pl>, Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o materiałach na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zdobywa wiedzę na temat zaawansowanych materiałów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nowoczesne lekkie polimerowe materialy konstrukcyjne: Polimery i kompozyty konstrukcyjne, Lekkie konstrukcje w systemach mobilnych, Mikropiany do zastosowań w konstrukcjach, Biokompozyty dla zastosowań technicznych, Monokompozyty – samowzmocnienie polimerów, Materiały gradientowe | 10 |
T-W-2 | Nanokompozyty polimerowe - struktura, właściwości, zastosowania. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nanokompozyty metaliczne i ceramiczne - struktura, właściwości, zastosowania. | 3 |
T-W-2 | Materiały samoczyszczące, przeciwmgielne, antyrefleksyjne, filtry promieniowania, samoregenerujące się, absorbujące promieniownie i fale radiowe, bakteriobójcze, antystatyczne, dezodoryzujące, czyszczące powietrze. | 4 |
T-W-3 | Włókna ceramiczne - mikrostruktura, właściwości i zastosowania. | 2 |
T-W-4 | Superjonowe przewodniki, xerożele, aerożele, filtry i membrany. | 2 |
T-W-5 | Materiały w zastępstwie chromu i kadmu. | 1 |
T-W-6 | Biomateriały | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach. | 2 |
A-W-3 | Studia literaturowe. | 13 |
A-W-4 | Uczestnictwo w zaliczeniu pisemnym. | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy, prezentacje komputerowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenia pisemne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_15_W01 Student zdobywa wiedzę na temat zaawansowanych materiałów. | IM_3-_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_15_U01 Student potrafi wskazać i inicjować zastosowania nowoczesnych, zaawansowanych materiałów. | IM_3-_U03, IM_3-_U04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_15_W01 Student zdobywa wiedzę na temat zaawansowanych materiałów. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę na temat zaawansowanych materiałów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_15_U01 Student potrafi wskazać i inicjować zastosowania nowoczesnych, zaawansowanych materiałów. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wskazać i inicjować zastosowania nowoczesnych, zaawansowanych materiałów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ed. K.Kurzydłowski, M.Lewandowska, Nanomateriały inżynierskie - konstrukcyjne i funkcjonalne, PWN, Warszawa, 2010
- A.A. Nazarov, R.R. Muyukov, Nanostructured materials w Handbook of nanoscience, engineering and technology, CRC Press LLC, 2003
- Ed. Hari Singh Nalwa, Handbook of Organic-Inorganic Hybrid Materials and Nanocomposites, American Scientific Publishers, California, USA, 2003
- Ed.L.Klein, Sol-Gel Tchnology for Thin films, fibers, perfprms, electronics and specialty Shapes, Noyes Publications, New Jersey, USA, 1988
- Bikramjit Basu, Mitjan Kalin, Tribology of Ceramics and Composites: Materials Science Perspective, Wiley, 2011
Literatura dodatkowa
- 2011, Czasopisma naukowe i materiały konferencyjne