Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S3)
Sylabus przedmiotu Seminarium doktoranckie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium doktoranckie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień inżynierii materiałowej na poziomie studiów S2. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka angielskiego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów takich badań. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu realizowanej rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez doktorantów – w postaci prezentacji multimedialnych – zaawansowanych wyników ich badań naukowych. Dyskusja prowadzącego i uczestników seminarium nad przedstawionymi prezentacjami i stanem zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich. | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez doktorantów prezentacji dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej prac doktorskich. | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja dotycząca problematyki badań naukowych prowadzonych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Dyskusja na temat dotychczasowych zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje przygotowanych przez doktorantów tematyk oraz wstępnych planów ich rozpraw doktorskich. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 20 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 20 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji. | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji uzyskanych osiągnięć naukowych oraz aktywność w dyskusjach prowadzonych na seminarium. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_07_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach piasania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań. | IM_3-_W01, IM_3-_W02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_07_U01 Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | IM_3-_U02, IM_3-_U04, IM_3-_U01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_07_K01 Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | IM_3-_K01, IM_3-_K02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_07_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach piasania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_07_U01 Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | 2,0 | |
3,0 | Nabył umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie dyscypliny Inżynieria Materiałowa. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki inżynierskiej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_07_K01 Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie Inżynieria Materiałowa. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |