Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S3)
Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Bogusław Borowiecki <Boguslaw.Borowiecki@zut.edu.pl>, Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Bogdan Piekarski <Bogdan.Piekarski@zut.edu.pl>, Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>, Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
seminaria | S | 1 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 2 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 3 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 4 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 5 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 6 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 7 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 8 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień inżynierii materiałowej na poziomie S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań. | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 17 |
A-S-3 | Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego | 8 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-S-2 | Badania naukowe i przygotowanie raportów i publikacji. | 22 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 15 |
A-S-3 | Przygotowanie do egzaminów doktorskich. | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Redakcja rozprawy doktorskiej. | 50 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-S-2 | Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu. | 22 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 7 |
A-S-2 | Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej. | 23 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 7 |
A-S-2 | Badania naukowe | 15 |
A-S-3 | Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań. | 8 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-S-2 | Badania naukowe i przygotowanie raportów i publikacji. | 50 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja z opiekunem naukowym. |
M-2 | Samokształcenie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_19_W01 Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | IM_3-_W02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_19_U01 Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy. | IM_3-_U02, IM_3-_U03 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IM_3A_19_U03 Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych. | IM_3-_U03, IM_3-_U04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_3A_19_K01 Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem. | IM_3-_K01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IM_3A_19_K02 Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie. | IM_3-_K02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_19_W01 Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | 2,0 | |
3,0 | Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_19_U01 Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy. | 2,0 | |
3,0 | Absolwent ma umiejętność formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_3A_19_U03 Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych. | 2,0 | |
3,0 | Absolwent ma umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_3A_19_K01 Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem. | 2,0 | |
3,0 | Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_3A_19_K02 Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie. | 2,0 | |
3,0 | Absolwent ma kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |