Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: automatyzacja procesów wytwarzania

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność urządzenia mechatroniczne
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 40 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemów badawczych i konstrukcyjnych z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji w przyszłości pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy, badawczo-eksperymentalny, analityczny i inny. Opracowywane zagadnienie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie i wymagać od studenta twórczego podejścia. Na zajęciach omawiane są zasady i sposoby realizacji projektów. Prowadzone są też konsultacje pracy poszczególnych studentów.40
40

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach.40
A-P-2Praca własna związana z realizacją pracy przejściowej.200
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład, konsultacje, dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena przedłożonego raportu - pracy przejściowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_UM/01_W01
W wyniku realizacji pracy student powinien poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien lepiej poznać sposoby prwadzenia przeglądu literatury i wyboru metody badań.
MBM_2A_W05T2A_W04C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_UM/01_U01
Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien ugruntować umiejętnośćkorzystania z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
MBM_2A_U01, MBM_2A_U09, MBM_2A_U02, MBM_2A_U03T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U09C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_UM/01_K01
Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych.
MBM_2A_K04, MBM_2A_K01T2A_K01, T2A_K04C-1T-P-1M-1S-1

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy, badawczo-eksperymentalny, analityczny i inny. Opracowywane zagadnienie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie i wymagać od studenta twórczego podejścia. Na zajęciach omawiane są zasady i sposoby realizacji projektów. Prowadzone są też konsultacje pracy poszczególnych studentów.40
40

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach.40
A-P-2Praca własna związana z realizacją pracy przejściowej.200
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_UM/01_W01W wyniku realizacji pracy student powinien poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien lepiej poznać sposoby prwadzenia przeglądu literatury i wyboru metody badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W05ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących maszyn o różnym stopniu złożoności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemów badawczych i konstrukcyjnych z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji w przyszłości pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy, badawczo-eksperymentalny, analityczny i inny. Opracowywane zagadnienie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie i wymagać od studenta twórczego podejścia. Na zajęciach omawiane są zasady i sposoby realizacji projektów. Prowadzone są też konsultacje pracy poszczególnych studentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład, konsultacje, dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przedłożonego raportu - pracy przejściowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_UM/01_U01Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien ugruntować umiejętnośćkorzystania z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U01zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie.
MBM_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
MBM_2A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji w tym systemy CAx.
MBM_2A_U03potrafi przygotować w języku polskim opracowanie naukowe oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych z zakresu swojej specjalności, wykorzystując przyjęte w jego specjalności konwencje i standardy przekazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemów badawczych i konstrukcyjnych z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji w przyszłości pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy, badawczo-eksperymentalny, analityczny i inny. Opracowywane zagadnienie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie i wymagać od studenta twórczego podejścia. Na zajęciach omawiane są zasady i sposoby realizacji projektów. Prowadzone są też konsultacje pracy poszczególnych studentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład, konsultacje, dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przedłożonego raportu - pracy przejściowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_UM/01_K01Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
MBM_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemów badawczych i konstrukcyjnych z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji w przyszłości pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Wykonanie opracowania na określony, zadany temat z zakresu materiału objętego kierunkiem studiów. Praca przejściowa może mieć charakter projektowy, badawczo-eksperymentalny, analityczny i inny. Opracowywane zagadnienie powinno wykraczać poza standardowe zadania inżynierskie i wymagać od studenta twórczego podejścia. Na zajęciach omawiane są zasady i sposoby realizacji projektów. Prowadzone są też konsultacje pracy poszczególnych studentów.
Metody nauczaniaM-1Wykład, konsultacje, dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przedłożonego raportu - pracy przejściowej.