Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika samochodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika i elektronika samochodowa
Specjalność eksploatacja pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Stoeck <Tomasz.Stoeck@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 10 1,70,38zaliczenie
wykładyW1 13 2,30,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elektrotechnika i elektronika
W-2Elektrotechnika i elektrotechnika samochodowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z budową i działaniem urządzeń nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdów samochodowych: przyrządy kontrolno-pomiarowe, wyposażenie standardowe, układy bezpieczeństwa i komfortu oraz sterowania i dynamiki jazdy.
C-2Ukształtowanie umiejętności badania i kontroli urządzeń standardowych oraz pomocniczych w pojeździe samochodowym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Organizacja ćwiczeń laboratoryjnych i szkolenie BHP1
T-L-2Badanie wybranych urządzeń kontrolno-pomiarowych2
T-L-3Badanie i kontrola sygnalizatorów ubytków płynów eksploatacyjnych2
T-L-4Badanie i kontrola urządzeń pomocniczych standardowego wyposażenia pojazdu2
T-L-5Badanie układu ogrzewania i klimatyzacji1
T-L-6Badanie i kontrola instalacji alarmowej1
T-L-7Badanie układów sterowania i dynamiki jazdy1
10
wykłady
T-W-1Podstawowe urządzenia kontrolno-pomiarowe m.in.: paliwowskaz, prędkościomierz, obrotomierz, tachograf, mierniki ciśnienia i temperatury, wskaźniki poziomu płynów eksploatacyjnych.2
T-W-2Standardowe urządzenia pomocnicze: układy centralnego zamka, wycieraczki, elektryczne szyby i lusterka, otwierany dach.2
T-W-3Układy bezpieczeństwa pojazdów: instalacje alarmowe, transpondery, poduszki powietrzne, kurtyny gazowe, elektryczne napinacze pasów.3
T-W-4Układy komfortu jazdy: ogrzewanie, klimatyzacja, regulacja kolumny kierownicy, podgrzewanie i elektryczne ustawianie foteli, nagrzewnice postojowe.3
T-W-5Układy sterowania i dynamiki jazdy: ABS, ASR, ESP, blokada mechanizmu różnicowego.3
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych.10
A-L-2Opracowanie wyników laboratorium w formie sprawozdań.15
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia laboratoriów.15
A-L-4Uczestnictwo w zajęciach.10
50
wykłady
A-W-1Przygotowanie się do egzaminu końcowego w formie ustnej.30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.25
A-W-3Uczestnictwo w zajęciach.13
68

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca / filmy tematyczne
M-3Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń objętych planem laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/02_W01
Student potrafi charakteryzować i opisać budowę oraz zasadę działania elementów i podzespołów nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdu, jak również wskazać i wytłumaczyć ich wpływ na pracę innych układów.
MBM_2A_W03T2A_W02C-1, C-2T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/02_U01
Student potrafi wskazać i eliminiwać typowe usterki elementów obwodów pomocniczych pojazdów samochodowych, jak również wykazać się umiejętnością prowadzenia pomiarów elektrycznych, przy umiejętności doboru i obsługi przyrządów kontrolno-pomiarowych.
MBM_2A_U08, MBM_2A_U07T2A_U07, T2A_U08C-1, C-2T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/02_K01
Student nabędzie dbałość o przyszły warsztat pracy, będzie również postępował zgodnie z zasadami etyki oraz przepisami obowiązującymi w miejscu przyszłego zatrudnienia.
MBM_2A_K04, MBM_2A_K03T2A_K03, T2A_K04C-1, C-2T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/02_W01
Student potrafi charakteryzować i opisać budowę oraz zasadę działania elementów i podzespołów nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdu, jak również wskazać i wytłumaczyć ich wpływ na pracę innych układów.
2,0Student nie potrafi przedstawić budowy i zasady działania najważniejszych elementów obwodów pomocniczych pojazdu.
3,0Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania najważniejszych elementów obwodów pomocniczych pojazdu, wykazując minimum programowe.
3,5Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania najważniejszych elementów pomocniczych pojazdu, w odniesieniu do innych podzespołów.
4,0Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania większości elementów obwodów pomocniczych pojazdów, scharakteryzować ich parametry robocze oraz ocenić wpływ na działanie innych podzespołów.
4,5Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania wszystkich elementów obwodów pomocniczych pojazdu, scharakteryzować ich parametry robocze i charakterystyki pracy oraz ocenić i omówić wpływ na działanie innych podzespołów.
5,0Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania wszystkich elementów obwodów pomocniczych pojazdu, scharakteryzować ich prarametry robocze, charakterystyki pracy i warunki doboru dla dlanego rozwiązania. Potrafi również ocenić i omówić wpływ na działanie innych podzespołów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/02_U01
Student potrafi wskazać i eliminiwać typowe usterki elementów obwodów pomocniczych pojazdów samochodowych, jak również wykazać się umiejętnością prowadzenia pomiarów elektrycznych, przy umiejętności doboru i obsługi przyrządów kontrolno-pomiarowych.
2,0Student nie potrafi wskazać możliwych usterek elementów obwodów pomocniczych, jak również nie orientuje się w sposobie prowadzenia podstawowych pomiarów.
3,0Student potrafi wskazać ważniejsze usterki elementów obwodów pomocniczych i przeprowadzić elementarne pomiary wymagane przy ich kontroli.
3,5Student potrafi wskazać ważniejsze usterki elementów obwodów pomocniczych i przeprowadzić większość pomiarów wymaganych przy ich kontroli.
4,0Student potrafi wskazać większość usterek elementów obwodów pomocniczych i zaproponować możliwości ich usunięcia. Posiada również umiejętność prowadzenia pomiarów alternatywnych dla weryfikacji badanych urządzeń.
4,5Student potrafi wskazać i scharakteryzować niemal wszystkie usterki obwodów pomocniczych i zaproponować możliwości ich usunięcia. Posiada również umiejętność prowadzenia pomiarów alternatywnych dla weryfikacji badanych urządzeń.
5,0Student potrafi wskazać i scharakteryzować wszystkie usterki obwodów pomocniczych, zaproponować i w miarę możliwości przeprowadzić ich usunięcie. Posiada również umiejętność prowadzenia pomiarów alternatywnych, z gruntowną znajomością stosowanych przyrządów kontrolno-pomiarowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/02_K01
Student nabędzie dbałość o przyszły warsztat pracy, będzie również postępował zgodnie z zasadami etyki oraz przepisami obowiązującymi w miejscu przyszłego zatrudnienia.
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, jak również nie zna podstawowych przepisów wymaganych przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
3,0Student potrafi pracować w grupie i zna podstawowe przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
3,5Student potrafi pracować w grupie, jak również przedstawić i omówić przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
4,0Student potrafi pracować w grupie, mobilizować ją do efektywnego działania i zadbać o własny warsztat pracy. Potrafi również przedstawić i omówić przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
4,5Student potrafi pracować w grupie, mobilizować ją do efektywnego działania i zadbać o wspólny warsztat pracy. Potrafi również przedstawić i omówić przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
5,0Student potrafi pracować w grupie, mobilizować jądo efektywnego działania, zadbać o wspólny warsztat pracy i wprowadzać usprawnienia poprawiające wydajność zespołu. Potrafi również przedstawić i gruntownie omówić przepisy wymagane przy prowadzeniu pomiarów elektrycznych.

Literatura podstawowa

  1. Herner Anton, Riehl Hans-Jurgen, Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007, 4
  2. Diubiński Mieczysław, Badania elektronicznych urządzeń pojazdów samochodowych, Wydawnictwo naukowe Gabriel Borowski, Lublin, 2004, 1
  3. Gajek Zdzisław, Juda Andrzej, Czujniki. Mechatronika samochodowa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2008, 1, Podręcznik akademicki

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Układy bezpieczeństwa i komfortu jazdy, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2001, 1, Informator techniczny Bosch
  2. Deh Urlich, Klimatyzacja w samochodzie, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2008, 3
  3. Praca zbiorowa, Układ stabilizacji toru jazdy EPS, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2004, 1, Informator techniczny Bosch

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Organizacja ćwiczeń laboratoryjnych i szkolenie BHP1
T-L-2Badanie wybranych urządzeń kontrolno-pomiarowych2
T-L-3Badanie i kontrola sygnalizatorów ubytków płynów eksploatacyjnych2
T-L-4Badanie i kontrola urządzeń pomocniczych standardowego wyposażenia pojazdu2
T-L-5Badanie układu ogrzewania i klimatyzacji1
T-L-6Badanie i kontrola instalacji alarmowej1
T-L-7Badanie układów sterowania i dynamiki jazdy1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe urządzenia kontrolno-pomiarowe m.in.: paliwowskaz, prędkościomierz, obrotomierz, tachograf, mierniki ciśnienia i temperatury, wskaźniki poziomu płynów eksploatacyjnych.2
T-W-2Standardowe urządzenia pomocnicze: układy centralnego zamka, wycieraczki, elektryczne szyby i lusterka, otwierany dach.2
T-W-3Układy bezpieczeństwa pojazdów: instalacje alarmowe, transpondery, poduszki powietrzne, kurtyny gazowe, elektryczne napinacze pasów.3
T-W-4Układy komfortu jazdy: ogrzewanie, klimatyzacja, regulacja kolumny kierownicy, podgrzewanie i elektryczne ustawianie foteli, nagrzewnice postojowe.3
T-W-5Układy sterowania i dynamiki jazdy: ABS, ASR, ESP, blokada mechanizmu różnicowego.3
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych.10
A-L-2Opracowanie wyników laboratorium w formie sprawozdań.15
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia laboratoriów.15
A-L-4Uczestnictwo w zajęciach.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie się do egzaminu końcowego w formie ustnej.30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.25
A-W-3Uczestnictwo w zajęciach.13
68
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/02_W01Student potrafi charakteryzować i opisać budowę oraz zasadę działania elementów i podzespołów nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdu, jak również wskazać i wytłumaczyć ich wpływ na pracę innych układów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W03ma szczegółową wiedzę z wybranych zagadnień pokrewnych kierunków studiów powiązanych z obszarem studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i działaniem urządzeń nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdów samochodowych: przyrządy kontrolno-pomiarowe, wyposażenie standardowe, układy bezpieczeństwa i komfortu oraz sterowania i dynamiki jazdy.
C-2Ukształtowanie umiejętności badania i kontroli urządzeń standardowych oraz pomocniczych w pojeździe samochodowym.
Treści programoweT-W-5Układy sterowania i dynamiki jazdy: ABS, ASR, ESP, blokada mechanizmu różnicowego.
T-W-4Układy komfortu jazdy: ogrzewanie, klimatyzacja, regulacja kolumny kierownicy, podgrzewanie i elektryczne ustawianie foteli, nagrzewnice postojowe.
T-W-1Podstawowe urządzenia kontrolno-pomiarowe m.in.: paliwowskaz, prędkościomierz, obrotomierz, tachograf, mierniki ciśnienia i temperatury, wskaźniki poziomu płynów eksploatacyjnych.
T-W-3Układy bezpieczeństwa pojazdów: instalacje alarmowe, transpondery, poduszki powietrzne, kurtyny gazowe, elektryczne napinacze pasów.
T-W-2Standardowe urządzenia pomocnicze: układy centralnego zamka, wycieraczki, elektryczne szyby i lusterka, otwierany dach.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca / filmy tematyczne
M-3Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń objętych planem laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przedstawić budowy i zasady działania najważniejszych elementów obwodów pomocniczych pojazdu.
3,0Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania najważniejszych elementów obwodów pomocniczych pojazdu, wykazując minimum programowe.
3,5Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania najważniejszych elementów pomocniczych pojazdu, w odniesieniu do innych podzespołów.
4,0Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania większości elementów obwodów pomocniczych pojazdów, scharakteryzować ich parametry robocze oraz ocenić wpływ na działanie innych podzespołów.
4,5Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania wszystkich elementów obwodów pomocniczych pojazdu, scharakteryzować ich parametry robocze i charakterystyki pracy oraz ocenić i omówić wpływ na działanie innych podzespołów.
5,0Student potrafi przedstawić budowę i zasadę działania wszystkich elementów obwodów pomocniczych pojazdu, scharakteryzować ich prarametry robocze, charakterystyki pracy i warunki doboru dla dlanego rozwiązania. Potrafi również ocenić i omówić wpływ na działanie innych podzespołów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/02_U01Student potrafi wskazać i eliminiwać typowe usterki elementów obwodów pomocniczych pojazdów samochodowych, jak również wykazać się umiejętnością prowadzenia pomiarów elektrycznych, przy umiejętności doboru i obsługi przyrządów kontrolno-pomiarowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
MBM_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i działaniem urządzeń nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdów samochodowych: przyrządy kontrolno-pomiarowe, wyposażenie standardowe, układy bezpieczeństwa i komfortu oraz sterowania i dynamiki jazdy.
C-2Ukształtowanie umiejętności badania i kontroli urządzeń standardowych oraz pomocniczych w pojeździe samochodowym.
Treści programoweT-L-7Badanie układów sterowania i dynamiki jazdy
T-L-6Badanie i kontrola instalacji alarmowej
T-L-5Badanie układu ogrzewania i klimatyzacji
T-L-4Badanie i kontrola urządzeń pomocniczych standardowego wyposażenia pojazdu
T-L-2Badanie wybranych urządzeń kontrolno-pomiarowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca / filmy tematyczne
M-3Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń objętych planem laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać możliwych usterek elementów obwodów pomocniczych, jak również nie orientuje się w sposobie prowadzenia podstawowych pomiarów.
3,0Student potrafi wskazać ważniejsze usterki elementów obwodów pomocniczych i przeprowadzić elementarne pomiary wymagane przy ich kontroli.
3,5Student potrafi wskazać ważniejsze usterki elementów obwodów pomocniczych i przeprowadzić większość pomiarów wymaganych przy ich kontroli.
4,0Student potrafi wskazać większość usterek elementów obwodów pomocniczych i zaproponować możliwości ich usunięcia. Posiada również umiejętność prowadzenia pomiarów alternatywnych dla weryfikacji badanych urządzeń.
4,5Student potrafi wskazać i scharakteryzować niemal wszystkie usterki obwodów pomocniczych i zaproponować możliwości ich usunięcia. Posiada również umiejętność prowadzenia pomiarów alternatywnych dla weryfikacji badanych urządzeń.
5,0Student potrafi wskazać i scharakteryzować wszystkie usterki obwodów pomocniczych, zaproponować i w miarę możliwości przeprowadzić ich usunięcie. Posiada również umiejętność prowadzenia pomiarów alternatywnych, z gruntowną znajomością stosowanych przyrządów kontrolno-pomiarowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/02_K01Student nabędzie dbałość o przyszły warsztat pracy, będzie również postępował zgodnie z zasadami etyki oraz przepisami obowiązującymi w miejscu przyszłego zatrudnienia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
MBM_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i działaniem urządzeń nie wchodzących w skład obwodów głównych pojazdów samochodowych: przyrządy kontrolno-pomiarowe, wyposażenie standardowe, układy bezpieczeństwa i komfortu oraz sterowania i dynamiki jazdy.
C-2Ukształtowanie umiejętności badania i kontroli urządzeń standardowych oraz pomocniczych w pojeździe samochodowym.
Treści programoweT-W-5Układy sterowania i dynamiki jazdy: ABS, ASR, ESP, blokada mechanizmu różnicowego.
T-W-4Układy komfortu jazdy: ogrzewanie, klimatyzacja, regulacja kolumny kierownicy, podgrzewanie i elektryczne ustawianie foteli, nagrzewnice postojowe.
T-W-1Podstawowe urządzenia kontrolno-pomiarowe m.in.: paliwowskaz, prędkościomierz, obrotomierz, tachograf, mierniki ciśnienia i temperatury, wskaźniki poziomu płynów eksploatacyjnych.
T-W-3Układy bezpieczeństwa pojazdów: instalacje alarmowe, transpondery, poduszki powietrzne, kurtyny gazowe, elektryczne napinacze pasów.
T-W-2Standardowe urządzenia pomocnicze: układy centralnego zamka, wycieraczki, elektryczne szyby i lusterka, otwierany dach.
T-L-7Badanie układów sterowania i dynamiki jazdy
T-L-6Badanie i kontrola instalacji alarmowej
T-L-5Badanie układu ogrzewania i klimatyzacji
T-L-4Badanie i kontrola urządzeń pomocniczych standardowego wyposażenia pojazdu
T-L-2Badanie wybranych urządzeń kontrolno-pomiarowych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda eksponująca / filmy tematyczne
M-3Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń objętych planem laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin ustny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, jak również nie zna podstawowych przepisów wymaganych przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
3,0Student potrafi pracować w grupie i zna podstawowe przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
3,5Student potrafi pracować w grupie, jak również przedstawić i omówić przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
4,0Student potrafi pracować w grupie, mobilizować ją do efektywnego działania i zadbać o własny warsztat pracy. Potrafi również przedstawić i omówić przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
4,5Student potrafi pracować w grupie, mobilizować ją do efektywnego działania i zadbać o wspólny warsztat pracy. Potrafi również przedstawić i omówić przepisy wymagane przy przeprowadzaniu pomiarów elektrycznych.
5,0Student potrafi pracować w grupie, mobilizować jądo efektywnego działania, zadbać o wspólny warsztat pracy i wprowadzać usprawnienia poprawiające wydajność zespołu. Potrafi również przedstawić i gruntownie omówić przepisy wymagane przy prowadzeniu pomiarów elektrycznych.