Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_2A_EPS/06_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć
- określić wpływ poszczególnych metod produkcji i eksploatacji pojazdów w aspekcie ochrony środowiska
- umieć określić wpływ poszczególnych
parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych
pojazdów i silników na poziom emisji związków toksycznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_U01 | zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych. Potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, również w języku obcym, dokonać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągnąć wnioski, formułować wyczerpujące i uzasadnione opinie. |
---|
MBM_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
MBM_2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
MBM_2A_U10 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne |
MBM_2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia i usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych uwzględniając zagadnienia konstrukcji, technologii i eksploatacji w inżynierii mechanicznej i obszarach pokrewnych |
MBM_2A_U02 | potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji w tym systemy CAx. |
MBM_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się, ma umiejętność samokształcenia w swojej i pokrewnych specjalnościach |
MBM_2A_U19 | potrafi uwzględniając aspekty pozatechniczne projektować i realizować złożone urządzenia oraz procesy technologiczne w zakresie swojej specjalności, wykorzystując właściwe metody, materiały i narzędzia, również opracowując metody i narzędzia własne. |
MBM_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Poznanie metod i sposobów ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne etapów istnienia pojazdów samochodowych.
Eksploatacja pojazdu - emisja związków toksycznych. Recykling, utylizacja odpadów. Organizacja ruchu pojazdów. Harmonizacja płynności ruchu. Aspekty ekologiczne budowy dróg ( autostrad ). Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych paliw na emisję substancji toksycznych. Paliwa alternatywne. Oleje silnikowe. Wpływ parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na emisję substancji toksycznych. Sposoby obniżania emisji związków toksycznych w tłokowych silnikach spalinowych. |
---|
C-1 | Ocena zagrożenia środowiska naturalnego przez pojazdy samochodowe. |
Treści programowe | T-W-4 | Organizacja ruchu pojazdów. Harmonizacja płynności ruchu. |
---|
T-W-1 | Proces produkcji pojazdu - proekologiczne technologie i materiały. |
T-W-2 | Eksploatacja pojazdu - emisja związków toksycznych. |
T-W-3 | Recykling, utylizacja odpadów. |
T-W-5 | Aspekty ekologiczne budowy dróg ( autostrad ). |
T-W-6 | Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych paliw na emisję substancji
toksycznych. Paliwa alternatywne. Oleje silnikowe. |
T-W-7 | Wpływ parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na emisję
substancji toksycznych. Sposoby obniżania emisji związków
toksycznych w tłokowych silnikach spalinowych. |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca – wykład informacyjny
metoda problemowa – wykład problemowy |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zajęcia oceniane są na koniec po wykonaniu sprawozdań z ćwiczeń. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie w formie testu brak ujemnych odpowiedzi (za niewłaściwą odpowiedź jest 0 pkt) odpowiedzi częściowe punktowane proporcjonalnie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak sprawozdania |
3,0 | oddanie podstawowego sprawozdanie w terminie |
3,5 | oddanie kompletnego sprawozdanie w terminie |
4,0 | kompletny projekt i prawidłowe odpowiedzi na dwa pytania |
4,5 | kompletny projekt i prawidłowe odp na wszystkie pytania |
5,0 | jak 4,5 + szczególna aktywność na zajęciach |