Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu CAD/CAM w zintegrowanych systemach wytwarzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot CAD/CAM w zintegrowanych systemach wytwarzania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 1,50,44zaliczenie
wykładyW6 30 2,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z technologii maszyn i technik wytwarzania
W-2Znajomość komputerowego wspomagania projektowania w konstrukcjach mechanicznych
W-3Znajomośc zagadnień z grafiki inżynierskiej I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem zintegrowanego stystemu CAD/CAM z uwzględnieniem technologii wytwarzania części
C-2Student powinien umieć opracować pełną dokumentację techniczną konstrukcji
C-3Student powinien umieć przeprowadzić wizualizację zaprojektowanego urządzenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1modelowanie wybranych wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania. Dyskusja i dobór wersji najbardziej technologicznej.6
T-P-2Ewaluacja poprawności konstrukcji. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Ustalanie liczby i s[posrbu odbierania stopni swobody.2
T-P-3Tworzenie symulacji kinematycznej. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu. Analiza trajektorii ruchu elementów i zajmowanej przestrzeni ruchowej.2
T-P-4Realizacja kompletnej parametryzacji złożeń z weryfikacją. Budowa tabel konstrukcyjnych. Wariantowanie typoszeregów.3
T-P-5Tworzenie wizualizacji foteralistycznych.2
15
wykłady
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn - rozwinięcie o aspekty technologiczne: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji, dobór technik wytwarzania, ocena technologiczności4
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania. Zasady wyboru wariantów technik produkcyjnych dla wybranych komponentów.10
T-W-3Przykłady zastosowania rozwiązań konstrukcyjcych wybranych węzłów ruchomych.2
T-W-4Parametryzacja częściowa i pełna konstrukcji. Powiązanie parametryczne z elementami handlowymi.2
T-W-5Zaawansoiwane symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji. Trajektoria ruchu.6
T-W-6Powiązanie parametryczne technologii realizowanej w modułach CAM z parametrami konstrukcji.4
T-W-7Wizaualizacja konstrukcji. Tworzenie dokumentacji ofertowej.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne opracowanie dokumentacji 3D wybranego podzespołu/zespołu lub urządzenia15
A-P-3Konsultacje projektów15
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych30
A-W-2Opracowanie koncepcji i analiza zadanego urządzenia30
A-W-3Konsultacje15
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca kilkakrotna ocena stanu zaawansowania zadanych prac oraz postępów w realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena dokumentacji z części praktycznej
S-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena koncepcji, analizy i projektu z części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C51-1_W01
Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu metodologii projektowania złożonych urządzeń z wykorzystaniem systemów CAD/CAM w połączeniu z pogłębioną wiedzą dotyczącą realizacji procesów technologicznych wytwarzania w zintegrowanych systemach CAD/CAM
MBM_1A_W05, MBM_1A_W07, MBM_1A_W06, MBM_1A_W10, MBM_1A_W11, MBM_1A_W04T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-1, M-3, M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C51-1_U01
potrafi samodzielnie zaprojektować urządzenie mechaniczne o średnim stopniu złożoności, przeprowadzić wymagane analizy i symulacje kinematyczne, opracować pełną dokumentację konstrukcyjno / technologiczną oraz wykonać wizualizacje produktu.
MBM_1A_U07, MBM_1A_U02, MBM_1A_U05, MBM_1A_U08, MBM_1A_U13, MBM_1A_U14, MBM_1A_U15, MBM_1A_U18, MBM_1A_U09T1A_U02, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06C-2, C-3T-P-1, T-P-4, T-P-3, T-P-5, T-P-2M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_C51-1_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
MBM_1A_K02, MBM_1A_K04T1A_K02, T1A_K04InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-7M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C51-1_W01
Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu metodologii projektowania złożonych urządzeń z wykorzystaniem systemów CAD/CAM w połączeniu z pogłębioną wiedzą dotyczącą realizacji procesów technologicznych wytwarzania w zintegrowanych systemach CAD/CAM
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C51-1_U01
potrafi samodzielnie zaprojektować urządzenie mechaniczne o średnim stopniu złożoności, przeprowadzić wymagane analizy i symulacje kinematyczne, opracować pełną dokumentację konstrukcyjno / technologiczną oraz wykonać wizualizacje produktu.
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania.
4,0Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację.
4,5Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację.
5,0Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_C51-1_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
2,0Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,0Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,5Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu.
4,0Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia.
4,5Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.
5,0Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Wełyczko, CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym, Helion, 2005
  2. Marek Wyleżoł, CATIA. Podstawy modelowania powierzchniowego i hybrydowego, Helion, 2003
  3. Dassault Systemes, Oficjalne materiały szkoleniowe systemu CATIA v5, DSS, 2005
  4. Dassault Systemes, Dokumentacja systemu CATIA v5, DSS, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Peter R.N. Childis, Mechanical Design, Elsevier, Second Edition, Oxford, 2005
  2. Chlebus E., Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000
  3. Corrado Poli, Design for Manufacturing, Butterworth Heinemann, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1modelowanie wybranych wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania. Dyskusja i dobór wersji najbardziej technologicznej.6
T-P-2Ewaluacja poprawności konstrukcji. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Ustalanie liczby i s[posrbu odbierania stopni swobody.2
T-P-3Tworzenie symulacji kinematycznej. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu. Analiza trajektorii ruchu elementów i zajmowanej przestrzeni ruchowej.2
T-P-4Realizacja kompletnej parametryzacji złożeń z weryfikacją. Budowa tabel konstrukcyjnych. Wariantowanie typoszeregów.3
T-P-5Tworzenie wizualizacji foteralistycznych.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn - rozwinięcie o aspekty technologiczne: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji, dobór technik wytwarzania, ocena technologiczności4
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania. Zasady wyboru wariantów technik produkcyjnych dla wybranych komponentów.10
T-W-3Przykłady zastosowania rozwiązań konstrukcyjcych wybranych węzłów ruchomych.2
T-W-4Parametryzacja częściowa i pełna konstrukcji. Powiązanie parametryczne z elementami handlowymi.2
T-W-5Zaawansoiwane symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji. Trajektoria ruchu.6
T-W-6Powiązanie parametryczne technologii realizowanej w modułach CAM z parametrami konstrukcji.4
T-W-7Wizaualizacja konstrukcji. Tworzenie dokumentacji ofertowej.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne opracowanie dokumentacji 3D wybranego podzespołu/zespołu lub urządzenia15
A-P-3Konsultacje projektów15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych30
A-W-2Opracowanie koncepcji i analiza zadanego urządzenia30
A-W-3Konsultacje15
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C51-1_W01Student powinien osiągnąć wiedzę z zakresu metodologii projektowania złożonych urządzeń z wykorzystaniem systemów CAD/CAM w połączeniu z pogłębioną wiedzą dotyczącą realizacji procesów technologicznych wytwarzania w zintegrowanych systemach CAD/CAM
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W05ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji oraz obliczeń maszyn i urządzeń o średnim stopniu złożoności
MBM_1A_W07ma szczegółową wiedzę w zakresie projektowania procesów kształtowania części maszyn i montażu maszyn o średnim stopniu złożoności
MBM_1A_W06ma szczegółową wiedzę w zakresie grafiki inżynierskiej, opracowania dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej ze wspomaganiem systemami CAx
MBM_1A_W10ma podstawową wiedzę o cyklach życia produktu (technicznym, marketingowym i środowiskowym) w odniesieniu do maszyn, oraz systemów produkcyjnych
MBM_1A_W11zna podstawowe metody i techniki: - konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx, - pomiarów części maszyn, analizy wymiarowej, - projektowania procesów technologicznych na obrabiarki konwencjonalne i CNC, - projektowania systemów obróbkowych, - projektowania operacji obróbki cieplnej i powierzchniowej oraz podstawowych technologii spajania, - technik regeneracji zużytych elementów maszyn oraz prowadzenia remontów maszyn
MBM_1A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka oraz zna pojęcia w języku obcym na poziomie B2
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem zintegrowanego stystemu CAD/CAM z uwzględnieniem technologii wytwarzania części
Treści programoweT-W-6Powiązanie parametryczne technologii realizowanej w modułach CAM z parametrami konstrukcji.
T-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn - rozwinięcie o aspekty technologiczne: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji, dobór technik wytwarzania, ocena technologiczności
T-W-4Parametryzacja częściowa i pełna konstrukcji. Powiązanie parametryczne z elementami handlowymi.
T-W-5Zaawansoiwane symulacje kinematyczne. Zasady tworzenia i ewaluacji. Trajektoria ruchu.
T-W-3Przykłady zastosowania rozwiązań konstrukcyjcych wybranych węzłów ruchomych.
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania. Zasady wyboru wariantów technik produkcyjnych dla wybranych komponentów.
T-W-7Wizaualizacja konstrukcji. Tworzenie dokumentacji ofertowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3wykład konwersatoryjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena koncepcji, analizy i projektu z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C51-1_U01potrafi samodzielnie zaprojektować urządzenie mechaniczne o średnim stopniu złożoności, przeprowadzić wymagane analizy i symulacje kinematyczne, opracować pełną dokumentację konstrukcyjno / technologiczną oraz wykonać wizualizacje produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
MBM_1A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników posługując się językiem technicznym, informacją opartą na grafice inżynierskiej, wykorzystując sieci komputerowe
MBM_1A_U05ma umiejętność samokształcenia - samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania poznanych zagadnień
MBM_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
MBM_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić w zakresie inżynierii mechanicznej istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności maszyny, systemy, procesy, usługi
MBM_1A_U14potrafi określić warunki pracy projektowanych elementów maszyn i urządzeń oraz formułować wymagania jakie muszą spełnić projektowane elementy
MBM_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla obszaru inżynierii mechanicznej
MBM_1A_U18potrafi dobrać rodzaj tworzywa konstrukcyjnego z punktu widzenia składu chemicznego, mikrostruktury i właściwości odpowiadających sformułowanym wcześniej wymaganiom; rozważyć możliwość substytucji tworzyw konstrukcyjnych z uwzględnieniem kosztów
MBM_1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Student powinien umieć opracować pełną dokumentację techniczną konstrukcji
C-3Student powinien umieć przeprowadzić wizualizację zaprojektowanego urządzenia
Treści programoweT-P-1modelowanie wybranych wariantów części w kontekście różnych technik wytwarzania. Dyskusja i dobór wersji najbardziej technologicznej.
T-P-4Realizacja kompletnej parametryzacji złożeń z weryfikacją. Budowa tabel konstrukcyjnych. Wariantowanie typoszeregów.
T-P-3Tworzenie symulacji kinematycznej. Analiza i ewaluacja kinematyki podzespołu/zespołu. Analiza trajektorii ruchu elementów i zajmowanej przestrzeni ruchowej.
T-P-5Tworzenie wizualizacji foteralistycznych.
T-P-2Ewaluacja poprawności konstrukcji. Wykrywanie kolizji i przenikań. Praktyczna realizacja metodyki ewaluacji geometrycznej projektu. Ustalanie liczby i s[posrbu odbierania stopni swobody.
Metody nauczaniaM-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca kilkakrotna ocena stanu zaawansowania zadanych prac oraz postępów w realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: Końcowa ocena dokumentacji z części praktycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania.
4,0Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację.
4,5Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację.
5,0Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_C51-1_K01Student rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji i poszukiwania rozwiązań również w zagadnieniach interdyscyplinarnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
MBM_1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student powinien dysponować wiedzą o metodyce projektowania w konstrukcjach mechanicznych oraz samodzielnie przeprowadzić proces projektowania z wykorzystaniem zintegrowanego stystemu CAD/CAM z uwzględnieniem technologii wytwarzania części
Treści programoweT-W-1Proces projektowania w Mechanice i Budowie Maszyn - rozwinięcie o aspekty technologiczne: struktura procesu projektowo-konstrukcyjnego, idea, założenia funkcjonalne, założenia konstrukcyjne, ocena i dobór rozwiązań konstrukcyjnych, ewaluacja konstrukcji, dobór technik wytwarzania, ocena technologiczności
T-W-2Metodyka modelowania w systemie 3D w kontekście różnych technik wytwarzania. Zasady wyboru wariantów technik produkcyjnych dla wybranych komponentów.
T-W-7Wizaualizacja konstrukcji. Tworzenie dokumentacji ofertowej.
Metody nauczaniaM-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Dyskusja i końcowa ocena koncepcji, analizy i projektu z części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,0Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu.
3,5Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu.
4,0Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia.
4,5Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.
5,0Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem.