Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)

Sylabus przedmiotu Technologia napraw pojazdów samochodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia napraw pojazdów samochodowych
Specjalność eksploatacja pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Uzdowski <Miroslaw.Uzdowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 1,50,38zaliczenie
wykładyW2 30 1,50,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z fizyki oraz zasad eksploatacji pojazdów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie procesów zużywania się zespołów pojazdów
C-2Poznanie zasad i metod ograniczenia intensywności zużywania się zespołów
C-3Pozanie rodzajów i form napraw
C-4Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy
C-5Poznanie zasad weryfikacji części i zespołów
C-6Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów
C-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i szkolenie BHP1
T-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy4
T-L-3Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder)5
T-L-4Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska)5
T-L-5Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła4
T-L-6Weryfikacja, naprawa i montaż skrzyni biegów4
T-L-7Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych4
T-L-8Weryfikacja powłoki lakierniczej nadwozia pojazdu i szyb samochodowych3
30
wykłady
T-W-1Podstawowe rodzaje zuzycia elementów maszyn2
T-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia3
T-W-3Rodzaje napraw pojazdów samochodowych2
T-W-4Proces technologiczny naprawy3
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji3
T-W-6Naprawa zespołów silnika3
T-W-7Naprawa mechanizmów układu napędowego2
T-W-8Naprawa elementów zawieszenia2
T-W-9Naprawa układu hamulcowego2
T-W-10Naprawa układu kierowniczego2
T-W-11Naprawa instalacj elektrycznej2
T-W-12Naprawa nadwozi2
T-W-13Próby zespołów oraz samochodów po naprawie2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych10
A-L-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie wskazanej literatury10
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń10
A-L-4Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie literatury7
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu7
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda werbalna - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy, oprawowywanie wyników pomiarów i ich ocena

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin w formie pisemnej obejmujący całość materiału
S-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy pisemnej z każdego ćwiczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/05_W01
Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów, dobierać metody ich ograniczania, rozpoznać przyczyny i sposoby likwidacji stanów niezdatności, wybrać właściwą metodykę naprawy, rozpoznać skutki niewłaściwego toku i sposbu przeprowadzenia naprawy, zaproponować sposób kontroli jakości wykonania naprawy, zidentyfikować dalszy przebieg procesu zużycia w przypadku zaniechania procedury naprawy.
MBM_2A_W09, MBM_2A_W02, MBM_2A_W06, MBM_2A_W10, MBM_2A_W01, MBM_2A_W08T2A_W01, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07C-5, C-6, C-7, C-2, C-3, C-4, C-1T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/05_U01
Student powinien umieć analizować tok i historię powstawania zużycia zespołu, dobierać metody obsługiwania, materiały eksploatacyjne oraz metodykę eksploatacji do zadanych warunków użytkowania pojazdów, interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, podejmować niezbędne działania w zakresie obsługiwania, rozwiązywać konkretne problemu stanu niezdatności, wdrażać nowoczesne metody obsługiwania i napraw, zastosować właściwy park maszynowy i zasoby ludzkie, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu.
MBM_2A_U08, MBM_2A_U10, MBM_2A_U11, MBM_2A_U19, MBM_2A_U15T2A_U08, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U19C-6, C-7, C-3, C-4T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_EPS/05_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do przestrzegania zasad użytkowania pojazdów, kreatywność i otwartość na zaistniałe przypadki na stany niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami, kosztami i zasadnością podejmowanych czynności.
C-7T-L-2M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/05_W01
Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów, dobierać metody ich ograniczania, rozpoznać przyczyny i sposoby likwidacji stanów niezdatności, wybrać właściwą metodykę naprawy, rozpoznać skutki niewłaściwego toku i sposbu przeprowadzenia naprawy, zaproponować sposób kontroli jakości wykonania naprawy, zidentyfikować dalszy przebieg procesu zużycia w przypadku zaniechania procedury naprawy.
2,0Student nie zna metod oceny stanu zespołu i nie zna objawów jego występowania
3,0Student zna metod oceny stanu zespołu, ale nie zna możliwych przyczyn
3,5Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji
4,0Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji oraz zna możliwość usunięcia stanu niedatności
4,5Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji oraz zna konkretną metodę usunięcia stanu niezdatności w zależności od rodzaju naprawy oraz analizuje ekonoczną strone przedsięwzięcia
5,0Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji oraz zna konkretną metodę usunięcia stanu niezdatności w zależności od rodzaju naprawy oraz analizuje ekonoczną strone przedsięwzięcia, zna metodyke oceny jakości naprawy i rodzaj niezbędnej próby drogowej lub stanowiskowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/05_U01
Student powinien umieć analizować tok i historię powstawania zużycia zespołu, dobierać metody obsługiwania, materiały eksploatacyjne oraz metodykę eksploatacji do zadanych warunków użytkowania pojazdów, interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, podejmować niezbędne działania w zakresie obsługiwania, rozwiązywać konkretne problemu stanu niezdatności, wdrażać nowoczesne metody obsługiwania i napraw, zastosować właściwy park maszynowy i zasoby ludzkie, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu.
2,0Student nie umie ocenić stanu niesprawności zespołu
3,0Student umie ocenic stan niesprawności
3,5Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji
4,0Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji oraz proponuje metode usunięcia stanu niezdatności
4,5Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji oraz proponuje metode usunięcia stanu niezdatności oraz przedstawia rózne rozwiązania techniczne z analizowaniem strony ekonomicznej zagadnienia
5,0Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji oraz proponuje metode usunięcia stanu niezdatności oraz przedstawia rózne rozwiązania techniczne z analizowaniem strony ekonomicznej zagadnienia, a także potrafi prawidłowo ocenić uzyskane w czasie prób wyniki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_EPS/05_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do przestrzegania zasad użytkowania pojazdów, kreatywność i otwartość na zaistniałe przypadki na stany niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami, kosztami i zasadnością podejmowanych czynności.
2,0Student nie umie działać w zmiennych sytuacjach problemowych
3,0Student wykazuje niewielką zdolność stoswania wiedzy i umiejętności
3,5Przestrzega relacji między wiedzą i umiejętnościami, ma swidomośc wagi podejmowanej decyzji
4,0Postępuje zgodnie z zasadmi etyki, wrażliwy na stawiane problemy, zorientowany w sposobie ich rozwiązywania
4,5Wykazuje dbałość o "markę" reprezentowanej firmy, wykazuje determinację działania
5,0Chętny do współpracy w innymi zespołami, kreatywny w podejmowaniu decyzji, zdetrminowany w poprawie efektów swojego działania, otwarty na nowe technologie i możliwości poprawy efektów działania

Literatura podstawowa

  1. Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1
  2. Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
  3. Adamiec P., Dziubiński J., Filipczyk J., Technologia napraw pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i szkolenie BHP1
T-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy4
T-L-3Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder)5
T-L-4Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska)5
T-L-5Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła4
T-L-6Weryfikacja, naprawa i montaż skrzyni biegów4
T-L-7Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych4
T-L-8Weryfikacja powłoki lakierniczej nadwozia pojazdu i szyb samochodowych3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe rodzaje zuzycia elementów maszyn2
T-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia3
T-W-3Rodzaje napraw pojazdów samochodowych2
T-W-4Proces technologiczny naprawy3
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji3
T-W-6Naprawa zespołów silnika3
T-W-7Naprawa mechanizmów układu napędowego2
T-W-8Naprawa elementów zawieszenia2
T-W-9Naprawa układu hamulcowego2
T-W-10Naprawa układu kierowniczego2
T-W-11Naprawa instalacj elektrycznej2
T-W-12Naprawa nadwozi2
T-W-13Próby zespołów oraz samochodów po naprawie2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych10
A-L-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie wskazanej literatury10
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń10
A-L-4Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie literatury7
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu7
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/05_W01Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów, dobierać metody ich ograniczania, rozpoznać przyczyny i sposoby likwidacji stanów niezdatności, wybrać właściwą metodykę naprawy, rozpoznać skutki niewłaściwego toku i sposbu przeprowadzenia naprawy, zaproponować sposób kontroli jakości wykonania naprawy, zidentyfikować dalszy przebieg procesu zużycia w przypadku zaniechania procedury naprawy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W09ma podstawową wiedzę o cyklach życia produktu (technicznym, marketingowym i środowiskowym) w odniesieniu do urządzeń i systemów o różnym stopniu złożoności
MBM_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie fizyki i chemii niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych, obróbką materiałów, spajaniem, zużyciem i korozją, procesami cieplnymi, ochroną środowiska, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej
MBM_2A_W06ma szczegółową wiedzę w zakresie opracowania dokumentacji konstrukcyjnej, technologicznej i eksploatacyjnej
MBM_2A_W10zna podstawowe metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania, pomiarów, projektowania technologii i eksploatacji
MBM_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędną do rozwiązywania zadań z zakresu mechaniki, budowy i eksploatacji maszyn
MBM_2A_W08ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji maszyn i urządzeń, a także energetyki oraz zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-5Poznanie zasad weryfikacji części i zespołów
C-6Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów
C-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie
C-2Poznanie zasad i metod ograniczenia intensywności zużywania się zespołów
C-3Pozanie rodzajów i form napraw
C-4Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy
C-1Poznanie procesów zużywania się zespołów pojazdów
Treści programoweT-L-4Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska)
T-L-5Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła
T-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy
T-L-3Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder)
T-L-6Weryfikacja, naprawa i montaż skrzyni biegów
T-L-7Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych
T-W-1Podstawowe rodzaje zuzycia elementów maszyn
T-W-13Próby zespołów oraz samochodów po naprawie
T-W-3Rodzaje napraw pojazdów samochodowych
T-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia
T-W-4Proces technologiczny naprawy
T-W-7Naprawa mechanizmów układu napędowego
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji
T-W-6Naprawa zespołów silnika
T-W-8Naprawa elementów zawieszenia
T-W-9Naprawa układu hamulcowego
T-W-10Naprawa układu kierowniczego
T-W-11Naprawa instalacj elektrycznej
T-W-12Naprawa nadwozi
Metody nauczaniaM-1Metoda werbalna - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy, oprawowywanie wyników pomiarów i ich ocena
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy pisemnej z każdego ćwiczenia
S-1Ocena formująca: Egzamin w formie pisemnej obejmujący całość materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod oceny stanu zespołu i nie zna objawów jego występowania
3,0Student zna metod oceny stanu zespołu, ale nie zna możliwych przyczyn
3,5Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji
4,0Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji oraz zna możliwość usunięcia stanu niedatności
4,5Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji oraz zna konkretną metodę usunięcia stanu niezdatności w zależności od rodzaju naprawy oraz analizuje ekonoczną strone przedsięwzięcia
5,0Student zna metodę oceny stanu niesprawności, zna metode i narzędzia weryfikacji oraz zna konkretną metodę usunięcia stanu niezdatności w zależności od rodzaju naprawy oraz analizuje ekonoczną strone przedsięwzięcia, zna metodyke oceny jakości naprawy i rodzaj niezbędnej próby drogowej lub stanowiskowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/05_U01Student powinien umieć analizować tok i historię powstawania zużycia zespołu, dobierać metody obsługiwania, materiały eksploatacyjne oraz metodykę eksploatacji do zadanych warunków użytkowania pojazdów, interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, podejmować niezbędne działania w zakresie obsługiwania, rozwiązywać konkretne problemu stanu niezdatności, wdrażać nowoczesne metody obsługiwania i napraw, zastosować właściwy park maszynowy i zasoby ludzkie, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
MBM_2A_U10potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne
MBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
MBM_2A_U19potrafi uwzględniając aspekty pozatechniczne projektować i realizować złożone urządzenia oraz procesy technologiczne w zakresie swojej specjalności, wykorzystując właściwe metody, materiały i narzędzia, również opracowując metody i narzędzia własne.
MBM_2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności maszyny, systemy, procesy i usługi w zakresie inżynierii mechanicznej i kierunków pokrewnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-6Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów
C-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie
C-3Pozanie rodzajów i form napraw
C-4Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy
Treści programoweT-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia
T-W-4Proces technologiczny naprawy
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji
Metody nauczaniaM-1Metoda werbalna - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy, oprawowywanie wyników pomiarów i ich ocena
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy pisemnej z każdego ćwiczenia
S-1Ocena formująca: Egzamin w formie pisemnej obejmujący całość materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenić stanu niesprawności zespołu
3,0Student umie ocenic stan niesprawności
3,5Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji
4,0Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji oraz proponuje metode usunięcia stanu niezdatności
4,5Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji oraz proponuje metode usunięcia stanu niezdatności oraz przedstawia rózne rozwiązania techniczne z analizowaniem strony ekonomicznej zagadnienia
5,0Student umie ocenic stan niesprawności i potrafi dostosować metodę i narzędzia weryfikacji oraz proponuje metode usunięcia stanu niezdatności oraz przedstawia rózne rozwiązania techniczne z analizowaniem strony ekonomicznej zagadnienia, a także potrafi prawidłowo ocenić uzyskane w czasie prób wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_EPS/05_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do przestrzegania zasad użytkowania pojazdów, kreatywność i otwartość na zaistniałe przypadki na stany niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami, kosztami i zasadnością podejmowanych czynności.
Cel przedmiotuC-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie
Treści programoweT-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy, oprawowywanie wyników pomiarów i ich ocena
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy pisemnej z każdego ćwiczenia
S-1Ocena formująca: Egzamin w formie pisemnej obejmujący całość materiału
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie działać w zmiennych sytuacjach problemowych
3,0Student wykazuje niewielką zdolność stoswania wiedzy i umiejętności
3,5Przestrzega relacji między wiedzą i umiejętnościami, ma swidomośc wagi podejmowanej decyzji
4,0Postępuje zgodnie z zasadmi etyki, wrażliwy na stawiane problemy, zorientowany w sposobie ich rozwiązywania
4,5Wykazuje dbałość o "markę" reprezentowanej firmy, wykazuje determinację działania
5,0Chętny do współpracy w innymi zespołami, kreatywny w podejmowaniu decyzji, zdetrminowany w poprawie efektów swojego działania, otwarty na nowe technologie i możliwości poprawy efektów działania