Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność inżynieria spawalnictwa
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 90 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
C-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu18
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej18
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej18
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej18
T-P-5Opracowanie końcowe18
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach90
A-P-2czytanie wskazanej literatury60
A-P-3realizacja zadan wynikajacych z tematu pracy przejściowej90
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pogadanka
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3ćwiczenia projektowe
M-4dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/01_W01
zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi
MBM_2A_W04T2A_W03C-2, C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/01_U01
potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania
MBM_2A_U11T2A_U11C-2, C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_IS/01_K01
potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania
MBM_2A_K04T2A_K04C-2, C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/01_W01
zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi
2,0niewypełnienie krterium uzyskania oceny 3
3,0umiejetność zcharakteryzowania technik spajania
3,5umiejętność zcharakterysowania wraz z analizą zalet i ograniczeń technik spajania
4,0umiejętność zcharakteryzowania wraz z oceną możliwości technik spajania
4,5umiejętność wyrobu alternatywnychi technik spajania
5,0umiejętość porównaia efektów osiagnietych różnymi technikami spajania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/01_U01
potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania
2,0niewypełnienie krterium umiejetności na ocene 3
3,0umiejętność prezentowania wyniku bez jego analizy
3,5umiejętność prezentowania wyniku wraz z analizą
4,0umiejętność prezentacji wyniku wraz z analizą i dyskusja o wyniku
4,5umiejętność prezentowania, analizy dyskusji i oszacowania błędu
5,0spełnienie kryterium na ocenę 4,5 wraz umiejetnością prozpozycji modyfikacji rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_IS/01_K01
potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków

Literatura podstawowa

  1. Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Karaków, 2008
  2. Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
  3. Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
  4. Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
  5. Blicharski M., Wprowadzenie do inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
  6. Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
  7. Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
  8. Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
  9. Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
  10. Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
  2. Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu18
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej18
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej18
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej18
T-P-5Opracowanie końcowe18
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach90
A-P-2czytanie wskazanej literatury60
A-P-3realizacja zadan wynikajacych z tematu pracy przejściowej90
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/01_W01zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
C-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
Treści programoweT-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-5Opracowanie końcowe
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-4dyskusja
M-3ćwiczenia projektowe
M-1pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niewypełnienie krterium uzyskania oceny 3
3,0umiejetność zcharakteryzowania technik spajania
3,5umiejętność zcharakterysowania wraz z analizą zalet i ograniczeń technik spajania
4,0umiejętność zcharakteryzowania wraz z oceną możliwości technik spajania
4,5umiejętność wyrobu alternatywnychi technik spajania
5,0umiejętość porównaia efektów osiagnietych różnymi technikami spajania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/01_U01potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie swojej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
C-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
Treści programoweT-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-5Opracowanie końcowe
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-4dyskusja
M-3ćwiczenia projektowe
M-1pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0niewypełnienie krterium umiejetności na ocene 3
3,0umiejętność prezentowania wyniku bez jego analizy
3,5umiejętność prezentowania wyniku wraz z analizą
4,0umiejętność prezentacji wyniku wraz z analizą i dyskusja o wyniku
4,5umiejętność prezentowania, analizy dyskusji i oszacowania błędu
5,0spełnienie kryterium na ocenę 4,5 wraz umiejetnością prozpozycji modyfikacji rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_IS/01_K01potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy
C-1zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania
Treści programoweT-P-1Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu
T-P-2Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej
T-P-3Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej
T-P-5Opracowanie końcowe
T-P-4Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-4dyskusja
M-3ćwiczenia projektowe
M-1pogadanka
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć
S-2Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3
3,0student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
3,5student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu
4,0student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
4,5student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków
5,0student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków