Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (S1)
Sylabus przedmiotu Internetowe technologie informatyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechatronika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Internetowe technologie informatyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Ziębakowski <Tadeusz.Ziebakowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maria Lachowicz <Maria.Lachowicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Woźny <Tadeusz.Wozny@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Postawowe umiejętności działania w systemie operacyjnym komputerów osobistych. Znajomość i umiejetność programowania w zakresie elementarnym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności posługiwania się technikami internetowymi w realizacji różnorodnych zadań spotykanych w technice i w życiu codziennym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | 1. Zajęcia wstepne. Zapoznanie się ze strukturą sieci uczelnianej i konfiguracji protokołu TCP/IP. 2. Tworzenie prostych witryn internetowych na platformie LAMP z wykorzystaniem indywidualnych kont studentów na serwerze uczelnianym i na platformie WAMP na komputerach lokalnych. 3. Tworzenie witryny internetowej z wykorzystaniem wybranego systemu zarządzania treścią. 4.Tworzenie prostych aplikacji internetowych na bazie technologii ASP.NET z wykorzystaniem pakietu programistycznego Visual Studio. Konfiguracja serwera IIS. 5. Wprowadzenie do języka JAVA i tworzenia apletów w języku JAVA. Środowisko programistyczne NetBeans. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1.Sieci komputerowe- rodzaje, struktura, topologie. Protokoły komunikacyjne. Protokół TCP/IP. Zarządzanie adresacją IP w sieciach komputerowych. Przegląd internetowych protokołów komunikacyjnych i związanych z nimi usług. 2.Aplikacje typu klient-serwer, model trójwarstwowy, cienki klient, planforma LAMP/WAMP oraz platforma ASP.NET. 3. Systemy zarządzania trescią (CMS). 4.Wprowadzenie do projektowania aplikacji internetowych na bazie technologii ASP.NET: serwer IIS, pakiet programistyczny Visual Studio. 5.Technologie internetowe oparte na technologii JAVA applety, servlety. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych. | 30 |
A-L-2 | Wykonanie zadań domowych. | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do kolejnych zajęć. | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie do kolokwiów | 20 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach wykładowych | 15 |
A-W-2 | Instalacja narzędzi informatycznych i środowiska programowania. | 3 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia semestralnego | 10 |
A-W-4 | Zaliczenie semestralne | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i pokaz z użyciem komputera |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w opanowaniu technik działania z użyciem komputerów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Rozwiązanie prostego zadania z wykorzystaniem określonego narzędzia informatycznego. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie umiejętności posługiwania się róznymi narzedziami informatycznymi i umiejetności ich właściwego doboru w celu realizacji określonego zadania. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Stopień opanowania materiału z wykładu na podstawie testu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_C49-2_W01 Student powinien znać zasady budowy i funkcjonowania sieci komputerowych, w szczególności sieci opartych na protokole TCP/IP (internet). | ME_1A_W05, ME_1A_W03 | T1A_W03, T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
ME_1A_C49-2_W02 Student powinien znać najbardziej rozpowszechnione rodzaje usług dostepnych w internecie i metody ich implementacji na różnych platformach systemowych. | ME_1A_W05 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
ME_1A_C49-2_W03 Student powinien znać sposoby tworzenia aplikacji typu klient serwer. | ME_1A_W04 | T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_C49-2_U01 Student powinien nabyć umiejętność skonfigurowania interfejsu sieciowego pod wzgledem dostępu do sieci internet. | ME_1A_U07 | T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1, S-2 |
ME_1A_C49-2_U02 Student powinien umieć napisać prostą aplikację typu klient - serwer z dostępem do bazy danych na wybranej platfomie systemowej. | ME_1A_U07 | T1A_U16 | InzA_U06, InzA_U08 | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1, S-2 |
ME_1A_C49-2_U03 Student powinien umieć skonfigurować podstawowe usługi internetowe w systemach operacyjnych Windows lub Linux. | ME_1A_U06 | T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08 | InzA_U01, InzA_U02 | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_C49-2_W01 Student powinien znać zasady budowy i funkcjonowania sieci komputerowych, w szczególności sieci opartych na protokole TCP/IP (internet). | 2,0 | Student nie ma opanowanego materiału z wykładu w 50%. |
3,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 50 %. | |
3,5 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 60 %. | |
4,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 70 %. | |
4,5 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 80 %. | |
5,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 90 %. | |
ME_1A_C49-2_W02 Student powinien znać najbardziej rozpowszechnione rodzaje usług dostepnych w internecie i metody ich implementacji na różnych platformach systemowych. | 2,0 | Student nie ma opanowanego materiału z wykładu w 50%. |
3,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 50 %. | |
3,5 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 60 %. | |
4,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 70 %. | |
4,5 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 80 %. | |
5,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 90 %. | |
ME_1A_C49-2_W03 Student powinien znać sposoby tworzenia aplikacji typu klient serwer. | 2,0 | Student nie ma opanowanego materiału z wykładu w 50%. |
3,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 50 %. | |
3,5 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 60 %. | |
4,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 70 %. | |
4,5 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 80 %. | |
5,0 | Student ma opanowany materiał z wykładu co najmniej w 90 %. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_C49-2_U01 Student powinien nabyć umiejętność skonfigurowania interfejsu sieciowego pod wzgledem dostępu do sieci internet. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązywać prostych problemów będących przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych. |
3,0 | Student potrafi rozwiązywać proste problemy będące przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych. | |
3,5 | Student posiada umiejętności pośrednie między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązywać proste problemy będące przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych, które zostały w istotny sposób rozszerzone. | |
4,5 | Student posiada umiejętności pośrednie między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student potrafi rozwiązywać nowe złożone zagadnienia za pomocą technik i narzędzi będących przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów. | |
ME_1A_C49-2_U02 Student powinien umieć napisać prostą aplikację typu klient - serwer z dostępem do bazy danych na wybranej platfomie systemowej. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązywać prostych problemów będących przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych. |
3,0 | Student potrafi rozwiązywać proste problemy będące przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych. | |
3,5 | Student posiada umiejętności pośrednie między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązywać proste problemy będące przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych, które zostały w istotny sposób rozszerzone. | |
4,5 | Student posiada umiejętności pośrednie między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student potrafi rozwiązywać nowe złożone zagadnienia za pomocą technik i narzędzi będących przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów. | |
ME_1A_C49-2_U03 Student powinien umieć skonfigurować podstawowe usługi internetowe w systemach operacyjnych Windows lub Linux. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązywać prostych problemów będących przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych. |
3,0 | Student potrafi rozwiązywać proste problemy będące przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych. | |
3,5 | Student posiada umiejętności pośrednie między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązywać proste problemy będące przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych, które zostały w istotny sposób rozszerzone. | |
4,5 | Student posiada umiejętności pośrednie między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student potrafi rozwiązywać nowe złożone zagadnienia za pomocą technik i narzędzi będących przedmiotem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów. |
Literatura podstawowa
- Karol Krysiak, Sieci komputerowe. Kompendium., Helion, 2003
- Polskie Centrum Joomla, http://www.pomoc.joomla.pl, 2011
- Wikipedia, http://pl.wikipedia.org, 2011
- Microsoft, http://technet2.microsoft.com, 2011
- Cay S. Horstmann, Gary Cornell, Java. Podstawy., Helion, 2009, VIII
Literatura dodatkowa
- Mark Sportack, Sieci komputerowe. Księga eksperta, Helion, 2004
- Krzysztof Barteczko., Podstawy programowania w języku Java, e-książka, 2008, http://edu.pjwstk.edu.pl/wyklady/poj/scb/
- Douglas E. Comer, Sieci komputerowe TCP/IP. Zasady, protokóły i architektura, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1997