Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Sylabus przedmiotu Organizacja procesów decyzyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja procesów decyzyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Algebra i analiza matematyczna |
W-2 | Podstawy informatyki |
W-3 | Podstawowa znajomość arkuszy kalkulacyjnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami związanymi ze wspomaganiem decyzji zarządczych. |
C-2 | Zapoznanie studentów z typologią systemów wspomagania decyzji. |
C-3 | Poznanie struktur i zasad funkcjonowania typowych systemów wspomagania decyzji. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności budowy prostych modeli sytuacji decyzyjnych. |
C-5 | Opanowanie technik obliczeniowych we wspomaganiu decyzji w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa i we wspomaganiu decyzji kapitałowo-inwestycyjnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Decydowanie w zarządzaniu. Najczęściej spotykane typologie decyzji. Decydowanie a niepewność. Modelowanie procesu decyzyjnego. Definiowanie kryteriów decyzyjnych. Wybór decyzji optymalnej. Kryterium maksymalizacji spodziewanych korzyści. Kryterium maksymalizacji spodziewanych użyteczności. Komputerowo wspomagane podejmowanie decyzji. | 4 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Decydowanie w zarządzaniu. Najczęściej spotykane typologie decyzji. Decydowanie a niepewność. Modelowanie procesu decyzyjnego. Definiowanie kryteriów decyzyjnych. Wybór decyzji optymalnej. Kryterium maksymalizacji spodziewanych korzyści. Kryterium maksymalizacji spodziewanych użyteczności. Komputerowo wspomagane podejmowanie decyzji. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-A-2 | Opracowanie sprawozdania z ćwiczeń | 13 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 16 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne potwierdzające przyswojenie i zrozumienie wiedzy oraz posiadanie umiejętności |
S-2 | Ocena formująca: Opracowanie i zaliczenie sprawozdania z wykładów i ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/05_W01 Student uzyskuje wiedzie dotyczącą problemów decyzyjnych występujących w systemach zarządzania jakością oraz metodach wyboru decyzji optymalnych. | MAS_10A_W05, MAS_10A_W02 | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/05_U01 Student uzyskuje umiejętność budowy modelu decyzyjnego oraz przeprowadzenia procedury decyzyjnej. | MAS_10A_U06, MAS_10A_U05 | — | C-5, C-4 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/05_K01 Student uczy się pracować w grupie. | MAS_10A_K01 | — | — | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/05_W01 Student uzyskuje wiedzie dotyczącą problemów decyzyjnych występujących w systemach zarządzania jakością oraz metodach wyboru decyzji optymalnych. | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę dotyczącą problemów decyzyjnych występujących w systemach zarządzania jakością oraz metodach wyboru decyzji optymalnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/05_U01 Student uzyskuje umiejętność budowy modelu decyzyjnego oraz przeprowadzenia procedury decyzyjnej. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność budowy prostego modelu decyzyjnego oraz przeprowadzenia procedury decyzyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/05_K01 Student uczy się pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi pracować w grupie w celu opracowanie sprawozdania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michał Wójcik, Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo e-bookowo, 2009
- Gary Klein, Sztuka podejmowania decyzji, 2010, 978-83-246-2270-2