Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością
Sylabus przedmiotu Zarządzanie zmianami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Menedżer i audytor systemu zarządzania jakością | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie zmianami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z wiedzą dotyczącą zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, modelowania procesów opisujących wprowadzanie zmian oraz etapów wprowadzania zmian. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności opracowania procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie oraz opracowania procedur związanych z ulepszeniem procesów zgodnie z notacją IDEF0. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie. Podejście procesowe. Notacja IDEF0. Zasady reengineeringu. Dynamiczny model zmian. Typologia zmian organizacyjnych. Model oceny potrzeby wprowadzania zmian. Etapy procesu zarządzania zmianą. Źródła oporów wobec zmian. Taktyki radzenia sobie z oporem wobec zmiany. Sprawność organizacji w okresie zmian | 4 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie. Podejście procesowe. Notacja IDEF0. Zasady reengineeringu. Dynamiczny model zmian. Typologia zmian organizacyjnych. Model oceny potrzeby wprowadzania zmian. Etapy procesu zarządzania zmianą. Źródła oporów wobec zmian. Taktyki radzenia sobie z oporem wobec zmiany. Sprawność organizacji w okresie zmian | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-A-2 | Przygotowanie sprawozdania z ćwiczeń | 17 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 17 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne potwierdzające przyswojenie i zrozumienie wiedzy oraz posiadanie umiejętności |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie sprawozdania z wykładów i ćwiczeń. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/10_W01 Student uzyskuje wiedzie dotyczącą zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, modelowania procesów opisujących wprowadzanie zmian oraz etapów wprowadzania zmian. | MAS_10A_W05, MAS_10A_W03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/10_U01 Student uzyskuje umiejętność opracowania procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie oraz opracowania procedur związanych z ulepszeniem procesów zgodnie z notacją IDEF0. | MAS_10A_U04, MAS_10A_U06 | — | C-2 | T-A-1 | M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/10_K01 Student uczy się pracować w grupie. | MAS_10A_K01 | — | — | T-A-1 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/10_W01 Student uzyskuje wiedzie dotyczącą zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, modelowania procesów opisujących wprowadzanie zmian oraz etapów wprowadzania zmian. | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę dotyczącą zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, modelowania procesów opisujących wprowadzanie zmian oraz etapów wprowadzania zmian. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/10_U01 Student uzyskuje umiejętność opracowania procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie oraz opracowania procedur związanych z ulepszeniem procesów zgodnie z notacją IDEF0. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętność opracowania procesu wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie oraz opracowania procedur związanych z ulepszeniem procesów zgodnie z notacją IDEF0. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MAS_10A_MSZJ/10_K01 Student uczy się pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi współpracować z innymi przy rozwiązywaniu zadań związanych z przedmiotem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gabryelczyk R., ., Reengineering. Restrukturyzacja procesowa przedsiębiorstwa, UW, Warszawa, 2000
- Kupczyk A., Korolewska-Mróz H., Czerwonka M., Radykalne zmiany w firmie., Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne, Warszawa, 1998