Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_B10_U01 | Umiejętności opisu procesów technicznych, a także formułowania matematycznych modeli decyzyjnych dotyczących sytuacji występujących w przedsiębiorstwie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
---|
T_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie metod rozwiązywania wybranych problemów decyzyjnych oraz interpelacji uzyskanych wyników. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zastosowanie matematyki w ekonomii
Klasyfikacja modeli decyzyjnych
Programowanie liniowe
Zagadnienia optymalizacji zmiennych ciągłych i dyskretnych
Metoda SIMPLEX
Pochodne zagadnienia nawiązujące do zadania transportowego
Programowanie dynamiczne
Grafy i sieci – modele sieciowe CPM i PERT
Zagadnienia masowej obsługi kolejek
Metody programowania w warunkach niepewności – gry z naturą
Zarządzanie zapasami |
---|
T-P-1 | Zastosowanie matematyki w ekonomii
Klasyfikacja modeli decyzyjnych
Programowanie liniowe
Zagadnienia optymalizacji zmiennych ciągłych i dyskretnych
Metoda SIMPLEX
Pochodne zagadnienia nawiązujące do zadania transportowego
Programowanie dynamiczne
Grafy i sieci – modele sieciowe CPM i PERT
Zagadnienia masowej obsługi kolejek
Metody programowania w warunkach niepewności – gry z naturą
Zarządzanie zapasami |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady na podstawie prezentacji, projekt na podstawie rozwiązywania zadań |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu pod koniec semestru |
---|
S-2 | Ocena formująca: Egzamin ustny podczas sesji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu. |
3,5 | Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. |
4,0 | Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne. |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu. |