Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_D60-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: rozpoznawać i analizować podstawowe rodzaje obciążeń środowiskowych wystepujących w obszarze transportowo-logistycznym oraz umieć praktycznie stosować podstawowe rodzaje metod służących określaniu i redukowaniu negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne ze strony podstatwowych rodzajów środków transportowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
Cel przedmiotu | C-4 | Poznanie podstaw bilansowania materiałowego i środowiskowego w transporcie oraz opracowywania koncepcji systemów redukujacych negatywne oddziałwanie sektora transportowo-logistycznego na środowisko naturalne. |
---|
C-2 | Poznanie podstaw metod służących do oceny i weryfikacji obciążeń środowiskowych występujących w obszarze środków transportu oraz niezbędnej do ich eksploatacji infrastruktury. |
C-3 | Poznanie podstaw funkcjonowania instalacji i systemów służących ograniczaniu negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne ze strony sektora transportowo-logistycznego. |
C-1 | Poznanie podstaw inżynierii środowiska odniesionych do specyfiki branży transportowej. |
Treści programowe | T-W-5 | Zastosowanie nowoczesnych proekologicznych metod wytwarzania i eksploatacji środków transportu. |
---|
T-W-2 | Instalacje i urządzenia do ograniczenia poziomu emisji spalin i hałasu. |
T-W-4 | Zastosowanie analizy systemowej i procesowej w inżynierii w środowiska. |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu inżynierii środowiska w transporcie. |
T-W-3 | Zastosowanie proekologicznych materiałów i rozwiązań technicznych w transporcie i technice pojazdów. |
T-A-2 | Metody służace określaniu poziomu oddziaływania na środowisko ze strony transportu kolejowego. |
T-A-1 | Metody służace określaniu poziomu oddziaływania na środowisko ze strony transportu samochodowego. |
T-A-3 | Metody służace określaniu poziomu oddziaływania na środowisko ze strony transportu morskiego i rzecznego. |
T-A-4 | Metody służace określaniu poziomu oddziaływania na środowisko ze strony transportu lotniczego. |
T-A-5 | Rozwiązywanie zadań koncepcyjnych uwzględniających zastosowanie analizy systemowej i procesowej w inżynierii środowiska. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda aktywizująca (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe) |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu obejmującego wszystkie pięć zakresów tematycznych ćwiczeń audtorynych:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Student obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. |
4,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejetności. |
4,5 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejetności. |
5,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejetności. |