Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C14_W01 | Student powinien :
- definiować podstawowe zespoły silnika,
- opisać zjawiska w których uczestniczą te zespoły,
- rozpoznać i opisać efekty pracy silnika,
- znać podstawowe kryteria doboru silnika do okreslonych zadań |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_W03 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę zakresie mechaniki, termodynamiki i elektrotechniki niezbędną do zrozumienia procesów zachodzących w silniku spalinowym, oddziaływań mechanicznych występujących w mechanizmach pojazdów samochodowych, zjawisk i procesów elektrycznych w zespołach pojazdu, oddziaływania otoczenia na pojazd |
---|
T_1A_W06 | ma uporządkowaną wiedzę w zakresie techniki pojazdów budowy i działania źródeł napędu, mechanizmów i podzespołów pojazdów samochodowych |
T_1A_W08 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania silników i elementów mechanicznych pojazdów samochodowych |
T_1A_W10 | ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii, zna i rozumie metody pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu, zna metody obliczeniowe oraz narzędzia informatyczne niezbędne do analizy wyników pomiarów i eksperymentu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | 1.Umiejętność rozróżniania silników spalinowych stosowanych w transporcie drogowym.
2.Poznanie budowy poszczególnych elementów silnika spalinowego.
3.Poznanie zadań spałnianych przez poszczególne zespoły silnika.
4.Poznanie parametrów okreslających pracę silnika i jego osiągi.
5.Poznanie sposobów poprawy parametrów roboczych silnika. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Projektowanie obiegu porównawczego tłokowego silnika spalinowego, określenie wymiarów głównych silnika, wykonanie wykresu obiegu, ocena poprawności dobór silnika |
---|
T-L-8 | Analiza konstrukcji podstawowych układów funkcjonalnych silnika |
T-W-1 | Podział i zastosowanie silników |
T-W-2 | Procesy wewnątrzcylindrowe tłokowych silników spalinowych (napełnianie, sprężanie, spalanie, rozprężanie i wylot spalin i ich wskaźniki) |
T-W-3 | Podstawy zasilania i spalania w silnikach z zapłonemm iskrowym |
T-W-4 | Podstawy zasilania i spalania w silnikach z zapłonemm samoczynnym |
T-W-5 | Systemy sterowania silników samochodowych |
T-W-6 | Konstrukcja kadłubów, głowic oraz elementów układu tłokowo-korbowego silników tłokowych |
T-W-7 | Układy rozrządu, olejenia i chłodzenia silników |
T-W-9 | Wskaźniki pracy silników i ich charakterystyki |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-4 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie każdego tematu laboratorium (wymagane sprawozdanie). |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów, sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. Wymagana pozytywna ocena z każdego pytania; końcowa ocena na podstawie średniej z uzyskanych ocen cząstkowych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | rozróżnia układy funkcjonalne silnika spalinowego zna ich przeznaczenie i rozwiązania konstrukcyjne, charakteryzuje podstawowe parametry techniczne tych układów oraz zasady ich pomiarów. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |