Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność organizacja transportu
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Alexander Balitskii <Aleksander.Balicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 27 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejetnoosc korzystania z baz danych i katalogów bibliotecznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy na temat własciwego planowania i realizacji pracy przejściowej. Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji multimedialnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Praca przejściowa – wymagania, rodzaje. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje. Poszukiwanie i przegladanie zródeł, powoływanie sie na zródła. Układ pracy – zawartosc poszczególnych czesci pracy, podział na rozdziały, załaczniki. Techniczna strona przygotowania i realizacji badan doswiadczalnych, bezpieczenstwo. Rysunki, tabele, wzory, nagłówki, stopki, przypisy, spisy. Planowanie i realizacja prac projektowych, katalogi, normy, informatory. Wariantowanie rozwiazan, obliczenia, dokumentacja projektu. Opracowanie i prezentacja wyników badan, błedy pomiarów. Opracowywanie podsumowania i wnioski. Prezentacje multimedialne – rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo i czas prezentacji, zakonczenie; srodki techniczne.27
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.27
A-P-2Przygotowanie literatury dotyczącej projektu.28
A-P-3Przygotowanie projektu oraz prezentacji multimedialnej.35
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium obfitujace w dyskusje i krytyczne oceny prezentacji multimedialnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompleksowa obejmujaca poprawnosc przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywnosci w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/55_W01
Studenci ucza sie poprawnego planowania i opisywania wyników realizacji prac badawczych i konstrukcyjnych; poszerzaja swoja wiedze inżynierską ogladając prezentacje na tematy techniczne.
T_1A_W13, T_1A_W14T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/55_U01
Studenci nabywaja umiejetnosci poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
T_1A_U10, T_1A_U17, T_1A_U03T1A_U03, T1A_U04, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U16InzA_U02, InzA_U04, InzA_U08C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/55_K01
Student nabywa kompetencji by w sposób kulturalny brac udział w profesjonalnych dyskusjach o charakterze naukowotechnicznym oraz prezentowac własne prace i osiagniecia.
T_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/55_W01
Studenci ucza sie poprawnego planowania i opisywania wyników realizacji prac badawczych i konstrukcyjnych; poszerzaja swoja wiedze inżynierską ogladając prezentacje na tematy techniczne.
2,0Student opuscił wiecej niz trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia wiekszosci z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje multimedialna.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w zajęciach, poprawnie przygotował prezentacje multimedialna i poprawnie ja przedstawił.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma zadnych zastrzezen dotyczacych przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/55_U01
Studenci nabywaja umiejetnosci poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
2,0Student opuscił wiecej niz trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia wiekszosci z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje multimedialna.
3,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w zajęciach, poprawnie przygotował prezentacje multimedialna i poprawnie ja przedstawił.
4,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma zadnych zastrzezen dotyczacych przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/55_K01
Student nabywa kompetencji by w sposób kulturalny brac udział w profesjonalnych dyskusjach o charakterze naukowotechnicznym oraz prezentowac własne prace i osiagniecia.
2,0Student opuscił wiecej niz trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia wiekszosci z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje multimedialna.
3,5Student wykazał się kompetencjami pośrednimi określonymi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w zajęciach, poprawnie przygotował prezentacje multimedialna i poprawnie ja przedstawił.
4,5Student wykazał się kompetencjami pośrednimi określonymi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma zadnych zastrzezen dotyczacych przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Praca przejściowa – wymagania, rodzaje. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje. Poszukiwanie i przegladanie zródeł, powoływanie sie na zródła. Układ pracy – zawartosc poszczególnych czesci pracy, podział na rozdziały, załaczniki. Techniczna strona przygotowania i realizacji badan doswiadczalnych, bezpieczenstwo. Rysunki, tabele, wzory, nagłówki, stopki, przypisy, spisy. Planowanie i realizacja prac projektowych, katalogi, normy, informatory. Wariantowanie rozwiazan, obliczenia, dokumentacja projektu. Opracowanie i prezentacja wyników badan, błedy pomiarów. Opracowywanie podsumowania i wnioski. Prezentacje multimedialne – rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo i czas prezentacji, zakonczenie; srodki techniczne.27
27

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.27
A-P-2Przygotowanie literatury dotyczącej projektu.28
A-P-3Przygotowanie projektu oraz prezentacji multimedialnej.35
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/55_W01Studenci ucza sie poprawnego planowania i opisywania wyników realizacji prac badawczych i konstrukcyjnych; poszerzaja swoja wiedze inżynierską ogladając prezentacje na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W13zna i rozumie metodykę projektowania elementów i zespołów pojazdu
T_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat własciwego planowania i realizacji pracy przejściowej. Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji multimedialnej.
Treści programoweT-P-1Praca przejściowa – wymagania, rodzaje. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje. Poszukiwanie i przegladanie zródeł, powoływanie sie na zródła. Układ pracy – zawartosc poszczególnych czesci pracy, podział na rozdziały, załaczniki. Techniczna strona przygotowania i realizacji badan doswiadczalnych, bezpieczenstwo. Rysunki, tabele, wzory, nagłówki, stopki, przypisy, spisy. Planowanie i realizacja prac projektowych, katalogi, normy, informatory. Wariantowanie rozwiazan, obliczenia, dokumentacja projektu. Opracowanie i prezentacja wyników badan, błedy pomiarów. Opracowywanie podsumowania i wnioski. Prezentacje multimedialne – rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo i czas prezentacji, zakonczenie; srodki techniczne.
Metody nauczaniaM-1Seminarium obfitujace w dyskusje i krytyczne oceny prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompleksowa obejmujaca poprawnosc przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywnosci w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opuscił wiecej niz trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia wiekszosci z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje multimedialna.
3,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w zajęciach, poprawnie przygotował prezentacje multimedialna i poprawnie ja przedstawił.
4,5Student wykazał się pośrednią wiedzą określoną dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma zadnych zastrzezen dotyczacych przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/55_U01Studenci nabywaja umiejetnosci poprawnego przygotowania i wygłaszania prezentacji multimedialnych oraz brania udziału w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U10potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.)
T_1A_U17potrafi zaprojektować proste układy elementy, zespoły i układy pojazdu z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych, ekonomicznych i ekologicznych, używając przy tym właściwych metod, technik i narzędzi
T_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat własciwego planowania i realizacji pracy przejściowej. Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji multimedialnej.
Treści programoweT-P-1Praca przejściowa – wymagania, rodzaje. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje. Poszukiwanie i przegladanie zródeł, powoływanie sie na zródła. Układ pracy – zawartosc poszczególnych czesci pracy, podział na rozdziały, załaczniki. Techniczna strona przygotowania i realizacji badan doswiadczalnych, bezpieczenstwo. Rysunki, tabele, wzory, nagłówki, stopki, przypisy, spisy. Planowanie i realizacja prac projektowych, katalogi, normy, informatory. Wariantowanie rozwiazan, obliczenia, dokumentacja projektu. Opracowanie i prezentacja wyników badan, błedy pomiarów. Opracowywanie podsumowania i wnioski. Prezentacje multimedialne – rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo i czas prezentacji, zakonczenie; srodki techniczne.
Metody nauczaniaM-1Seminarium obfitujace w dyskusje i krytyczne oceny prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompleksowa obejmujaca poprawnosc przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywnosci w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opuscił wiecej niz trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia wiekszosci z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje multimedialna.
3,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w zajęciach, poprawnie przygotował prezentacje multimedialna i poprawnie ja przedstawił.
4,5Student wykazał się umiejętnościami pośrednimi określonymi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma zadnych zastrzezen dotyczacych przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/55_K01Student nabywa kompetencji by w sposób kulturalny brac udział w profesjonalnych dyskusjach o charakterze naukowotechnicznym oraz prezentowac własne prace i osiagniecia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy na temat własciwego planowania i realizacji pracy przejściowej. Nabycie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji multimedialnej.
Treści programoweT-P-1Praca przejściowa – wymagania, rodzaje. Wybór tematu. Planowanie pracy. Konsultacje. Poszukiwanie i przegladanie zródeł, powoływanie sie na zródła. Układ pracy – zawartosc poszczególnych czesci pracy, podział na rozdziały, załaczniki. Techniczna strona przygotowania i realizacji badan doswiadczalnych, bezpieczenstwo. Rysunki, tabele, wzory, nagłówki, stopki, przypisy, spisy. Planowanie i realizacja prac projektowych, katalogi, normy, informatory. Wariantowanie rozwiazan, obliczenia, dokumentacja projektu. Opracowanie i prezentacja wyników badan, błedy pomiarów. Opracowywanie podsumowania i wnioski. Prezentacje multimedialne – rodzaje, plan prezentacji, szablony, tempo i czas prezentacji, zakonczenie; srodki techniczne.
Metody nauczaniaM-1Seminarium obfitujace w dyskusje i krytyczne oceny prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompleksowa obejmujaca poprawnosc przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na pytania oraz aktywnosci w dyskusji na temat prezentacji innych studentów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opuscił wiecej niz trzy zajęcia bez usprawiedliwienia lub nie przygotował prezentacji lub przygotowana prezentacja nie spełnia wiekszosci z przekazanych studentom podstawowych zasad "dobrej prezentacji".
3,0Student uczestniczył w zajęciach i poprawnie przygotował prezentacje multimedialna.
3,5Student wykazał się kompetencjami pośrednimi określonymi dla ocen 3 i 4.
4,0Student aktywnie uczestniczył w zajęciach, poprawnie przygotował prezentacje multimedialna i poprawnie ja przedstawił.
4,5Student wykazał się kompetencjami pośrednimi określonymi dla ocen 4 i 5.
5,0Student bardzo aktywnie uczestniczył w dyskusjiach na temat prezentacji multimedialnych kolegów z grupy, Nie ma zadnych zastrzezen dotyczacych przygotowania i sposobu wygłoszenia własnej prezentacji.