Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_D61-1_U01 | Student nabywa umiejętności tworzenia i analizowania modeli systemów zarządzania środowiskowego w transporcie oraz analizy i oceny działalności prośrodowiskowej przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U19 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstawowych elementów Systemu Zarządzania Środowiskowego (SZŚ) zgodnie z wymaganiami normy PN EN ISO 14001:2009. |
---|
C-2 | Poznanie podstaw ujęcia procesowego w zarządzaniu środowiskowym. |
C-3 | Poznanie podstaw określania, oceny i weryfikacji aspektów środowiskowych. |
C-4 | Poznanie podstaw możliwości zastosowania analizy systemowej i procesowej w zarządzaniu środowiskowym. |
C-5 | Poznanie podstaw zasad tworzenia dokumentacji SZŚ. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy systemów zarządzania środowiskowego opartych o wymagania normy PN EN ISO 14001:2009 |
---|
T-W-2 | Ujęcie procesowe w zarządzaniu środowiskowym w transporcie. |
T-W-5 | Zasady tworzenia dokumentacji Systemu Zarządzania Środowiskowego |
T-W-3 | Metodyka identyfikacji, oceny i weryfikacji aspektów środowiskowych w sektorze transportowo-logistycznym. |
T-W-4 | Podstawy zastosowania analizy systemowej i procesowej w zarządzaniu środowiskowym w transporcie. |
T-A-3 | Metodyka opracowywania projektu rejestru wskaźników i parametrów oceny środowiskowej dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-A-1 | Metodyka opracowywania środowiskowej map procesów dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-A-2 | Metodyka opracowywania rejestru aspektów środowiskowych dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-A-4 | Metodyka opracowywanie narzędzi służących do oceny systemu zarządzania środowsikowego dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
T-A-5 | Opracowanie projektu spisu treści i zestawienia procedur SZŚ dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży transportowo-logistycznej. |
Metody nauczania | M-2 | Podstawy inżynierii środowiska w transporcie 2 Metoda aktywizująca (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe) |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Student obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. |
4,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejetności. |
4,5 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejetności. |
5,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejetności. |