Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S1)
specjalność: inżynieria środowiska w transporcie

Sylabus przedmiotu Diagnostyka pojazdów samochodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka pojazdów samochodowych
Specjalność diagnostyka i urządzenia mechatroniczne pojazdów samochodowych
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw diagnostyki pojazdów samochodowych.
W-2Znajomość budowy i działania urządzeń mechatronicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń diagnostycznych
C-2Praktyczna znajomość kompleksowych pomiarów diagnostycznych silników oraz pojazdów samochodowych
C-3Badanie ukladów mechatronicznych w pojazdach
C-4Komputerowa diagnostyka w pojazdach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne2
T-L-2Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD2
T-L-3Diagnostyka sensoryki silników cz.I2
T-L-4Diagnostyka sensoryki silników cz.II2
T-L-5Diagnostyka sensoryki silników cz. III2
T-L-6Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. I2
T-L-7Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. II2
T-L-8Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. I2
T-L-9Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. II2
T-L-10Diagnostyka wyposażenia elektrycznego2
T-L-11Diagnostyka sieci transmisji danych2
T-L-12Diagnostyka układu klimatyzacji - Climatronik2
T-L-13Diagnostyka układów ABS, ASR, ESP2
T-L-14Diagnostyka układu Infotiment2
T-L-15Diagnostyka układu napędowego za pomocą hamowni podwoziowej2
30
wykłady
T-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych2
T-W-2Wiadomości z diagnostyki EOBD/OBD2
T-W-3Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach4
T-W-4Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach4
T-W-5Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment1
T-W-6Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach1
T-W-7Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do laboratorium i opracowanie sprawozdania30
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do dyskusji problemowej. Tematyla wykładów jest wcześniej zapowiadana.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów w formie pisemnej oraz ustnej, zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej oraz praktycznej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_D61-4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania.
T_1A_W18, T_1A_W09, T_1A_W10T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-L-14, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-15M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_D61-4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu.
T_1A_U08, T_1A_U14, T_1A_U20T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05C-1T-L-14, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-15M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_D61-4_K01
Zdolność stosowania wiedzy, umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
T_1A_K03T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2, C-3, C-4T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_D61-4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_D61-4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_D61-4_K01
Zdolność stosowania wiedzy, umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.

Literatura podstawowa

  1. Gajek A., Juda Ź., Mechatronika Samochodowa - Czujniki, WKŁ, Warszawa, 2010
  2. Gunther H., Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej, WKŁ, Warszawa, 2010
  3. M. Frei, Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Grzejszczyk E., Fryśkowski B., Mechatronika samochodowa - Systemy transmisji danych, WKŁ, Warszawa, 2010
  2. J. Merkisz, St. Mazurek, Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2007
  3. White Ch., Randall M., Kody Usterek, WKŁ, Warszawa, 2006
  4. Polit Ryszard - Redaktor naczelny, Poradnik Serwisowy, Instalator Polski 3 z o.o., Warszawa, 2011
  5. Trzeciak Krzysztof - Redaktor Naczelny, Poradnik Motoryzacyjny, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Warszawa, 2010
  6. Ulrich Deh, Klimatyzacja w samochodzie, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2005
  7. Robert Bosch GmbH, BOSCH - Informator techniczny, WKŁ, Warszawa, 2010
  8. Ch. White, Wtrysk benzyny, AUTO, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne2
T-L-2Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD2
T-L-3Diagnostyka sensoryki silników cz.I2
T-L-4Diagnostyka sensoryki silników cz.II2
T-L-5Diagnostyka sensoryki silników cz. III2
T-L-6Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. I2
T-L-7Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. II2
T-L-8Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. I2
T-L-9Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. II2
T-L-10Diagnostyka wyposażenia elektrycznego2
T-L-11Diagnostyka sieci transmisji danych2
T-L-12Diagnostyka układu klimatyzacji - Climatronik2
T-L-13Diagnostyka układów ABS, ASR, ESP2
T-L-14Diagnostyka układu Infotiment2
T-L-15Diagnostyka układu napędowego za pomocą hamowni podwoziowej2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych2
T-W-2Wiadomości z diagnostyki EOBD/OBD2
T-W-3Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach4
T-W-4Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach4
T-W-5Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment1
T-W-6Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach1
T-W-7Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do laboratorium i opracowanie sprawozdania30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do dyskusji problemowej. Tematyla wykładów jest wcześniej zapowiadana.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_D61-4_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedę na temat poszczególnych zespołów pojazdu oraz możliwości ich diagnozowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W18ma podstawową wiedzę w zakresie diagnostyki technicznej pojazdów samochodowych
T_1A_W09ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania elementów elektrycznych i elektronicznych samochodu
T_1A_W10ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii, zna i rozumie metody pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu, zna metody obliczeniowe oraz narzędzia informatyczne niezbędne do analizy wyników pomiarów i eksperymentu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń diagnostycznych
Treści programoweT-W-4Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach
T-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych
T-W-2Wiadomości z diagnostyki EOBD/OBD
T-W-3Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach
T-W-7Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
T-W-6Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
T-W-5Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
T-L-14Diagnostyka układu Infotiment
T-L-1Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne
T-L-2Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD
T-L-5Diagnostyka sensoryki silników cz. III
T-L-3Diagnostyka sensoryki silników cz.I
T-L-4Diagnostyka sensoryki silników cz.II
T-L-6Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. I
T-L-7Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. II
T-L-8Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. I
T-L-9Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. II
T-L-10Diagnostyka wyposażenia elektrycznego
T-L-11Diagnostyka sieci transmisji danych
T-L-12Diagnostyka układu klimatyzacji - Climatronik
T-L-13Diagnostyka układów ABS, ASR, ESP
T-L-15Diagnostyka układu napędowego za pomocą hamowni podwoziowej
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów w formie pisemnej oraz ustnej, zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej oraz praktycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_D61-4_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnozowania poszczególnych zespołów pojazdu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U08potrafi dokonać analizy sygnałów stosując techniki analogowe i cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe
T_1A_U14potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnozowania i testowania elementów pojazdów samochodowych oraz ich układów
T_1A_U20potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń diagnostycznych
Treści programoweT-L-14Diagnostyka układu Infotiment
T-L-1Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne
T-L-2Diagnostyka pokładowa EOBD/OBD
T-L-5Diagnostyka sensoryki silników cz. III
T-L-3Diagnostyka sensoryki silników cz.I
T-L-4Diagnostyka sensoryki silników cz.II
T-L-6Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. I
T-L-7Diagnostyka aktoryki silników ZI cz. II
T-L-8Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. I
T-L-9Diagnostyka aktoryki silników ZS cz. II
T-L-10Diagnostyka wyposażenia elektrycznego
T-L-11Diagnostyka sieci transmisji danych
T-L-12Diagnostyka układu klimatyzacji - Climatronik
T-L-13Diagnostyka układów ABS, ASR, ESP
T-L-15Diagnostyka układu napędowego za pomocą hamowni podwoziowej
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów w formie pisemnej oraz ustnej, zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej oraz praktycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_D61-4_K01Zdolność stosowania wiedzy, umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń diagnostycznych
C-2Praktyczna znajomość kompleksowych pomiarów diagnostycznych silników oraz pojazdów samochodowych
C-3Badanie ukladów mechatronicznych w pojazdach
C-4Komputerowa diagnostyka w pojazdach
Treści programoweT-W-4Wiadomości z diagnostyki aktoryki w pojazdach
T-W-1Wiadomości z diagnostyki, znajomość urządzeń oraz pomiarów diagnostycznych
T-W-2Wiadomości z diagnostyki EOBD/OBD
T-W-3Wiadomości z diagnostyki sensoryki w pojazdach
T-W-7Wiadomośc zi diagnostyki sieci transmisji danych
T-W-6Wiadomości z diagnostyki układów klimatyzacji w pojazdach
T-W-5Wiadomości z diagnostyki układu Infotiment
T-L-1Urządzenia pomiarowe i diagnostyczne
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody aktywizujące
M-3Metody praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów w formie pisemnej oraz ustnej, zaliczenie laboratoriów w formie pisemnej oraz praktycznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,0Student poprawnie wykorzystuje kilka podstawowych narzędzi oraz pojęć z diagnostyki pojazdów samochodowych.
3,5Student poprawnie wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych.
4,0Student nie tylko wykorzystuje narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w praktyce.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie narzędzia oraz pojęcia z diagnostyki pojazdów samochodowych, ale również potrafi je wykorzystać w trakcie zajęć, potrafi porównać ich efektywność, a także samodzielnie zdiagnozować i uzasadnić.