Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C29_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:
- rozumieć problematykę ekonomiki transportu
- umieć posługiwać się podstawowymi miernikami pracy transportu
- umieć wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych
- umieć przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U11 | potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie pojęć z zakresu ekonomiki transportu |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z miernikami pracy transportu |
C-3 | Zapoznanie studentów z funkcjami transportu w gospodarce narodowej |
C-4 | Zapoznanie studentów z różnymi środkami transportu |
Treści programowe | T-A-1 | Elastyczność popytu i podaży usług transportowych. |
---|
T-A-2 | Próg rentownowności. |
T-A-3 | Rachunek uproszczony kosztów. |
T-A-4 | Analiza obciążenia linii transportowej. |
T-A-5 | Marketing w transporcie. |
T-W-1 | Transport w gospodarce narodowej. |
T-W-2 | Mierniki pracy transportu oraz jego funkcje w gospodarce. |
T-W-3 | Potrzeby i usługi transportowe. |
T-W-4 | Przegląd środków transportu. |
T-W-5 | Transport kombinowany i technologie międzygałęziowe. |
Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy) |
---|
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zatsosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ezgamin pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie rozumie problematyki ekonomiki transportu oraz nie umie posługiwać się z podstawowymi miernikami pracy transportu |
3,0 | Student rozumie problematykę ekonomiki transportu, ale posługuje się miernikami pracy transportu w ograniczonym zakresie |
3,5 | Student posługuje się miernikami pracy transportu w wystarczającym stopniu |
4,0 | Student posługuje się miernikami pracy transportu w wystarczającym stopniu oraz umie wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych |
4,5 | Student posługuje się wszystkimi miernikami pracy transportu, umie wyliczyć elastyczność dochodową popytu usług transportowych orazd dodatkowo umie przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej |
5,0 | Student rozumie poroblematykę ekonomiki transportu, umie posługiwać się wszystkimi miernikami pracy transportu, potrafi wyliczyć elastycznośc dochodową popytu usług transportowych oraz przeprowadzić analizę obciążenia linii transportowej |