Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_D66-4_W01 | Student posiada wiedzę w zakresie:
- podstaw nowoczesnej inżynierii materiałowej odniesionej do specyfiki techniki pojazdów,
- podstawowych możliwości zastosowania róznych rodzajów nowoczesnych, inteligentnych i odnawialnych materiałów oraz elementów nanotechnologii w obszarze środków transportu,
- nowoczesnych proekologicznych dodatków do paliw oraz smarów stałych w obszarze eksploatacji środków transportu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_W04 | ma wiedzę w zakresie materiałów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym |
---|
T_1A_W02 | ma wiedzę w zakresie fizyki, obejmującą mechanikę, termodynamikę, fizykę ciała stałego, elektryczność i magnetyzm w tym niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w pojazdach samochodowych i ich otoczeniu |
T_1A_W14 | orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstaw teoretycznych dot. właściwości materiałów inżynierskich stosowanych w konstruowaniu nowoczesnych pojazdów. |
---|
C-3 | Poznanie podstaw teoretycznych dot. zastosowania tzw. materiałów inteligentnych oraz odnawialnych oraz elementów nanotechnologicznych w technice pojazdów. |
C-2 | Poznanie podstaw teoretycznych dot. możliwości zastosowania nowoczesnych metali, tworzyw sztucznych, kompozytów, stosowanych w technice pojazdów. |
C-4 | Poznanie podstaw teoretycznych dot. możliwości zastosowania nowoczesnych dodatków do paliw konwencjonalnych i niekonwencjonalnych oraz smarów stałych przewidzianych do eksploatacji w wodorze i próżni. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe właściwości materiałów inżynierskich stosowanych w konstruowaniu nowoczesnych pojazdów. |
---|
T-W-2 | Pojęcie struktury materiałów i jej związek z właściwościami materiałów przy trwałej eksploatacji w paliwach tradycyjnych i w wodorze. |
T-W-6 | Elementy nanotechnologii, które istotnie zwiększają charakterystyki eksploatacyjne istniejących i nowo projektowanych samochodów. |
T-W-3 | Materiały metalowe, tworzywa sztuczne, kompozyty, stosowane w konstrukcji samochodu i ich główne właściwości. |
T-W-5 | Dodatki do paliw oraz smary stałe przewidziane do eksploatacji w wodorze i próżni. |
T-W-4 | Lekko wagowe i wytrzymałe materiały. Inteligente materiały do samodzielnego remontu. Nanostale, nanofiltry, baterie słoneczne. |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca (wykład informacyjny)
metoda problemowa (wykład problemowy) |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne w formie testu:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | poniżej 50% maksymalnej sumy punktów w teście (tj. poniżej 10 punktów) |
3,0 | od 10 do 12 punktów |
3,5 | od 13 do 14 punktów |
4,0 | od 15 do 16 punktów |
4,5 | od 17 do 18 punktów |
5,0 | powyżej 18 punktów |