Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_2A_OBTD/09-2_W01 | Student zna podstawowe problemy dotyczące energochłonności środków transportu i sposoby jej obniżenia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_2A_W02 | ma rozszerzoną wiedzę w zakresie fizyki, chemii i inżynierii materiałowej niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych, obróbką materiałów, spajaniem, zużyciem i korozją, procesami cieplnymi, ochroną środowiska, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej |
---|
T_2A_W04 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku Transport takich jak: konstrukcja i eksploatacja pojazdów, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka |
T_2A_W08 | ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji pojazdów samochodowych i urządzeń związanych z transportem drogowym |
T_2A_W05 | ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących systemów transportowych i środków transportu |
T_2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki na poziomie wyższym niezbędną do rozwiązywania zadań z zakresu transportu drogowego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z problematyką energochłonności technicznych środków transportu i metodami jej obniżenia oraz nabycie umiejętności oceny energochłonności |
---|
Treści programowe | T-W-11 | Metody symulacyjne określenia energochłonności ruchu pojazdów |
---|
T-W-9 | Transport kombinowany jako możliwość obniżenia energochłonności transportu drogowego |
T-W-5 | Kierunki obniżenia zużycia energii w środkach transportu |
T-W-7 | Możliwości zmniejszenia energochłonności w procesie eksploatacji środków transportu |
T-W-8 | Teoretyczne i praktyczne możliwości aplikacji rekuperacji energii w środkach transportu |
T-W-1 | Odnawialne i nieodnawialne źródła energii |
T-W-10 | Recykling pojazdów jako jako czynnik zmniejszający energochłonność skumulowaną |
T-W-3 | Energochłonność technicznych środków transportu |
T-W-6 | Energooszczędne materiały eksploatacyjne |
T-W-4 | Klasyczne i nowoczesne układy napędowe w środkach transportu |
T-W-2 | Praktyczne możliwości wykorzystania odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii w transporcie |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, wykład problemowy/rzutnik, tablica |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne opracowanych projektów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń projektowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Ugruntowana wiedza analityczna o budowie i eksploatacji elastycznych systemów wytwarzania. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |