Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_C07_U02 | -umie analizować otoczenie firmy produkcyjnej i usługowej oraz wewnętrzną sytuację ekonomiczną w celu formułowania strategii rozwoju firmy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U07 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia przedsięwzięć marketingowych związanych z produkcją |
---|
ZIIP_1A_U13 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIIP_1A_U16 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności analizowania przedsiębiorstwa w jego otoczeniu wewnętrznym i zewnetrznym |
---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami, metodami i narzędziami planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania działalności w produkcji i usługach |
C-3 | Zapoznanie ze strukturą procesów produkcyjnych: typy, formy i odmiany produkcjii |
Treści programowe | T-W-11 | Rola innowacyjności w produkcji i serwisie |
---|
T-W-7 | Metody projektowania nowego produktu. Doskonalenie cyklu produkcyjnego |
T-W-10 | Zintegrowany System Informatyczny klasy ERP - architektura |
T-W-2 | Podejście systemowe do zarządzania produkcja i usługami |
T-W-9 | Technologie informatyczne wspomagajace wytwarzanie w klasie światowej |
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu - istota i powiązania z innymi dyscyplinami |
T-W-3 | Otoczenie wewnetrzne i zewnetrzne przedsiebiorstwa |
Metody nauczania | M-4 | Pokaz z użyciem środków multimedialnych |
---|
M-1 | Wykad informacyjny |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
---|
S-5 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z ćwiczeń oraz aktywność na ćwiczeniach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak umiejętności przeprowadzenia analizy otoczenia i wewnetrznej sytuacji ekonomicznej |
3,0 | umie korzystac z wybranych metod analizy, słabo formułuje wnioski z analizy i słabo je wykorzystuje w dalsze pracy nad planami |
3,5 | umie korzystac z wybranych metod analizy, większość wniosków z analizy formułuje słabo i słabo wykorzystuje je w dalsze pracy nad planami |
4,0 | umie korzystac z większości omówionych na wykładach metod analizy, większość wniosków z analizy formułuje dobrze i większość z nich wykorzystuje je w dalsze pracy nad planami |
4,5 | umie korzystac ze wszystkich omówionych na wykładach metod analizy, większość wniosków z analizy formułuje dobrze i większość z nich wykorzystuje je w dalsze pracy nad planami |
5,0 | umie korzystac ze wszystkich omówionych na wykładach metod analizy, wszystkie wnioski z analizy formułuje bardzo dobrze i wykorzystuje je w dalsze pracy nad planami |