Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_C/10_U01 | Planowanie, analiza oraz dokumentowanie prac samodzielnych i zespołowych wymaganych do osiągnięcia zakładanych celów projektowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U20 | ma umiejętność organizowania i prowadzenia prac badawczych i rozwojowych |
---|
ZIIP_2A_U05 | potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia |
ZIIP_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji |
ZIIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Praca samodzielna oraz praca w zespole. |
---|
C-1 | Zdobycie umiejętności planowania projektów, przeprowadzania analiz i ocen potrzebnych do podejmowania decyzji w projektach. |
Treści programowe | T-P-1 | Realizacja projektu, prowadzonego przez grupę studentów. Wskazane jest wyłonienie przez Prowadzącego lub przez Grupę jednej osoby pełniącej obowiązki kierownika projektu, odpowiedzialnego za właściwą realizację projektu. Zespoły powinny być kilkuosobowe o odpowiedzialnościach poszczególnych członków zespołu określonych przez Grupę.
Tematyka prac powinna być praktyczna, wiążąca się z wykonaniem zadań wymagających od Studentów różnych kompetencji oraz współpracujący. Cel projektu powinien być dobrany w taki sposób, aby wymagał od Studentów realizacji projektu korzystającego z technologii informatycznych lub informacyjnych, z szerokim zakresem zadań o różnej tematyce, obejmował także czynności zarządzania projektem. Forma zajęć powinna stymulować oraz weryfikować samodzielną pracę oraz kształtowanie umiejętności pracy w grupie. |
---|
Metody nauczania | M-4 | Praca grupowa |
---|
M-3 | Pokaz/prezentacja efektów prac |
M-1 | Dyskusja |
M-2 | Burza mózgów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena umiejętności współpracy w zespole |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zaangażowania w prace indywidualne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Umiejętność tworzenia opisów, planów oraz raportów dokumentujących wykonane prace, rozwiązane problemy oraz osiągnięte rezultaty |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Poniżej wymagań na 3.0 |
3,0 | Potrafi zaplanować w podstawowym stopniu prace projektowe |
3,5 | Potrafi zaplanować przygotować dobrą dokumentacje projektową |
4,0 | Potrafi uwzględnić potrzeby i możliwości członków zespołu oraz powiązać je z zakładanymi celami |
4,5 | Potrafi dobrać środki osiągnięcia celów z uwzględnieniem m.in. czynników ekonomicznych oraz technologicznych |
5,0 | Potrafi wskazać na popełnione błędy oraz możliwości usprawnień |