Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_D5/05_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować dokumenty systemowe w firmie pod katem zgodności z wymaganiami normy ISO9001. Student powiniem zidentyfikować niezgodności. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U24 | ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządznia produkcją i innowacjami |
---|
ZIIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIIP_2A_U05 | potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia |
ZIIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o auditowaniu i doskonaleniu jakości. Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej realizacje wymagań norm w zakresie auditowania i doskonalenia jakości |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Projekt procedury auditu wewnętrznego. Projekt zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości |
---|
T-W-1 | Auditowanie
Norma 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego. Audit – terminologia. Przegląd typowych działań auditowych. Proces przeprowadzenia działań poauditowych. Błędy auditorów. Zarządzanie konfliktem w procesie auditu.
Doskonalenie jakości.
Metody oceny skuteczności. Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością SZJ w organizacji. Pomiary, analizowanie i doskonalenie wg ISO9001. Księga Jakości - Zapisy – przykłady. Nagrody Jakości. TOYOTA a ISO9001 |
T-A-1 | Omwienie procedury auditu wewnętrznego. Omówienie zasad samooceny organizacji na podstawie kryteriów Polskiej Nagrody Jakości |
Metody nauczania | M-1 | Wyklad wspomagany prezentacjami wykonanymi w programie Power Point oraz przykładami dokumentacji w certyfikowanych organizacji. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Podstawa do zaliczenia przedmiotu jest wiedza przekazana podczas wykładów. Niezbędne jest uzupełnienie i rozwiniecie problemów zgodnie z treściami zawartymi we wskazanej literaturze przedmiotu. Zaliczenie przedmiotu: egzamin ustny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością. |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością. |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością. |
4,0 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością. ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością., potrafi porównywać ich efektywność i skuteczność. |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia auditowania i doskonalenia systemu zarzadzania jakością, potrafi porównywać ich efektywność i skuteczność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. |