Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_D7/03_U01 | Student nabywa umiejętności tworzenia i analizowania modeli systemów zarządzania środowiskowego w energetyce oraz analizy i oceny działalności prośrodowiskowej przedsiębiorstw z branży energetycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
ZIIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
ZIIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-3 | Poznanie podstaw określania, oceny i weryfikacji aspektów środowiskowych. |
---|
C-2 | Poznanie podstaw ujęcia procesowego w zarządzaniu środowiskowym. |
C-5 | Poznanie podstaw zasad tworzenia dokumentacji SZŚ. |
C-4 | Poznanie podstaw możliwości zastosowania analizy systemowej i procesowej w zarządzaniu środowiskowym. |
Treści programowe | T-P-2 | Opracowanie projektu wybranego rodzaju procedury systemowej dla przykładu przedsiębiorstwa z branży energetycznej |
---|
T-P-1 | Opracowanie projektu Księgi Systemu Zarządzania Środowiskowego dla wybranego przykładu przedsiębiorstwa z branży energetycznej |
T-P-3 | Opracowanie projektu wybranego rodzaju instrukcji systemowej dla przykładu przedsiębiorstwa z branży energetycznej |
T-A-2 | Metodyka opracowywania rejestru aspektów środowiskowych dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży energetycznej. |
T-A-1 | Metodyka opracowywania środowiskowej map procesów dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży energetycznej. |
T-A-4 | Metodyka opracowywanie narzędzi służących do oceny systemu zarządzania środowsikowego dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży energetycznej. |
T-A-3 | Metodyka opracowywania projektu rejestru wskaźników i parametrów oceny środowiskowej dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży energetycznej. |
T-A-5 | Opracowanie projektu spisu treści i zestawienia procedur SZŚ dla wybranych przykładów przedsiębiorstw z branży energetycznej. |
Metody nauczania | M-4 | metoda projektów |
---|
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z wykonanego projektu i jego prezentacja |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z wykonanych ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiadł podstawowe umiejętności analizowania modeli systemów zarządzania środowiskowego w energetyce oraz analizy i oceny działalności prośrodowiskowej przedsiębiorstw z branży energetycznej. Potrafi wzorujac się na przykładzie stowrzyć prosty model systemu zarządzania srodowiskowego. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |