Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_1111_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie dobierać i
wykorzystywać nabytą wiedzę w w życiu codziennym.
Nabywa zdolność i umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy, np. z literatury, baz danych i innych źródeł.
Umie integrować je i dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie dotyczące badaniu organizacji w perspektywie antropologicznej.
Potrafi przygotować prosty program badawczy i opracować pokaz multimedialny dotyczący wyników badań antropologicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U13 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie |
---|
ZIIP_1A_U09 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
ZIIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIIP_1A_U18 | ma umiejętności samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
---|
C-2 | Zapoznanie z treściami z zakresu antropologii organizacji |
C-3 | Rozwijanie i kształtowanie poczucia kulturowych aspektów organizacji |
C-4 | Kształtowanie umiejętności przygotowania prostych badań antropolgicznych organizacji |
Treści programowe | T-W-2 | Organizacja jako kultura |
---|
T-W-1 | Organizacja w tradycji etnograficznej |
T-W-3 | Organizacja jako przedmiot badań |
T-W-4 | Metody badań: obserwacja, wywiad, analiza tekstu |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca:
wykład informacyjny,
opowiadanie,
opis,
anegdota,
objaśnienie i wyjaśnienie. |
---|
M-2 | Metoda problemowa:
wykład konwersatoryjny. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętności przeprowadzona jest przez wykładowcę w ramach dyskusji ze studentem |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi dobra i wykorzystać nabytą wiedzę w w życiu codziennym, nie wykazuje cech, że potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z literatury, baz danych i innych źródeł, nie umie ich integrować i nie dokonuje ich interpretacji, nie wyciąga wniosków, nie formułuje i nie uzasadniać opinii o przydatności badań organizacji w perspektywie antropologicznej, nie potrafi przygotować prostego programu badawczego i nie potrafi opracować i zaprezentować pokazu multimedialnego dotyczącego wyników samodzielnych badań antropologicznych |
3,0 | dobra i wykorzystuje nabytą wiedzę w w życiu codziennym, wykazuje cechy świadczące o tym, że potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z literatury, baz danych i innych źródeł, umie je integrować i dokonuje ich interpretacji, wyciąga wnioski, formułuje i uzasadnia opinię o przydatności badań organizacji w perspektywie antropologicznej, potrafi przygotować prosty program badawczy i potrafi opracować i zaprezentować pokaz multimedialny dotyczący wyników samodzielnych badań antropologicznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |