Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_C03_U01 | umiejętności doboru metod podziału kosztów w zależności od potrzeb sprawozdawczych
umiejętność rozliczania kosztów ogólnozakładowych i ustalania kosztów prowadzenia dział gosp. ustalania kosztów produkcji,
umiejętność szacowania kosztów pozyskiwania kapitału (zewn. źródła finansowania), i wyboru najkorzystniejszej formy finansowania
umiejętnośc identyfikacji kosztów pieniężnych i niepieniężnych,
Umiejętnośc optymalizacji koszty jakości, |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U01 | ma umiejętności w zakresie eksploatacji, nadzorowania oraz zarządzania, na poziomie operacyjnym, istniejącymi obiektami, procesami i systemami produkcyjnymi w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
---|
ZIIP_1A_U06 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji |
ZIIP_1A_U08 | potrafi stosować podstawowe zasady z zakresu finansów i rachunkowości w celu prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Student po ukończeniu przedmiotu zna i rozumie:
- pojęcie kosztów,
- metody klasyfikacji kosztów
- różne metody kalkulacji kosztów:
* produkcji,
* jakości
* robocizny;
- różne warianty rachunku kosztów |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Klasyfikacja kosztów, Rachunkowość kosztów zużycia materiałów, Finansowe aspekty gospodarki zapasami, Kalkulacja kosztów robocizny, Rozliczanie kosztów ogólnozakładowych, Koszty stałe i koszty zmienne |
---|
T-W-1 | Podstawowe pojęcia określające zużycie czynników produkcji,
Koszty w procesie informacyjnym firm, |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie, wykład problemowy, metoda przypadków |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: 3 kolokwia cząstkowe w trakcie trwania przedmiotu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym. |