Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_1A_IJZ/03_U01 | Student powinien posiadać umiejętność wykonywania inżynierskich obliczeń projektowych wybranych części maszyn oraz tworzenia ich dokumentacji konstrukcyjnej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_1A_U21 | ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego |
---|
ZIIP_1A_U22 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykonywania projektowych obliczeń wybranych części maszyn |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami konstrukcji |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji konstrukcyjnej elementów i podzespołów maszyn |
Treści programowe | T-P-1 | Obliczenia projektowe wybranego wału maszynowego |
---|
T-W-1 | Wały i osie |
T-W-2 | Łożyska toczne |
T-W-3 | Sprzęgła i hamulce |
Metody nauczania | M-3 | metody praktyczne: metoda projektów / komputer, programy problemowo-zorientowane, kalkulator |
---|
M-2 | metody podające: objaśnienie wyjaśnienie/ rzutnik multimedialny, eksponaty, tablica |
M-1 | metody podające: wykład informacyjny/ rzutnik multimedialny, tablica |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: bieżąca kontrola i ocena postępów pracy studenta nad projektem, indywidualne ukierunkowywanie działań studenta |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: na podstawie przedstawionego projektu - poprawności obliczeń, właściwego przedstawienia dokumentacji rysunkowej, systematyczności i samodzielności wykonywania projektu |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny i ustny |
S-2 | Ocena formująca: bieżace sprawdzanie stopnia przyswojenia przez studentów wiedzy przekazywanej na wykładach poprzez dyskusję, podsumowywanie partii materiału przy aktywnym udziale studentów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych |
3,0 | Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych |
3,5 | Umiejętności pomiedzy 3 a 4 |
4,0 | Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe |
4,5 | Umiejętności pomiędzy 4 a 5 |
5,0 | Student potrafi samodzielnie rozwiazywać złożone zadania projektowe |