Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem

Sylabus przedmiotu Język angielski I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne.3
T-LK-2Opis produktów. Materiały i ich właściwości.3
T-LK-3Specyfikacje projektowe. Projektowanie.3
T-LK-4Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym.3
T-LK-5Obrabiarki CNC.3
T-LK-6Historia tokarki. Współczesne tokarki.3
T-LK-7Linie montażowe i linie produkcyjne.3
T-LK-8Stanowiska na linii montażowej. Roboty.3
T-LK-9Budowa silnika. Typy silników.3
T-LK-10BHP w pracy.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć20
A-LK-3Udział w konsultacjach5
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_A/01/01-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
ZIIP_2A_W08T2A_W08C-1T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6M-2, M-3, M-5, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_A/01/01-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
ZIIP_2A_U03, ZIIP_2A_U06T2A_U03, T2A_U06C-1T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2M-6, M-4, M-2, M-3, M-1S-2
ZIIP_2A_A/01/01-1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
ZIIP_2A_U01, ZIIP_2A_U03, ZIIP_2A_U06T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06C-2T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2M-5, M-1, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_A/01/01-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
ZIIP_2A_K01T2A_K01C-2T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2M-3, M-1, M-5, M-4, M-6S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_A/01/01-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_A/01/01-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_2A_A/01/01-1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_A/01/01-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet., Cambridge, Cambridge, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Lektor, Materiały własne prowadzących, 2012
  2. Santiago Remacha Esteras, Infotech-English for Computer Users, Cambridge, 2011
  3. V.Evans, J.Dooley,S.Wright, Information Technology, Express Publishing, 2011
  4. CUP, www.cambridge.org/elt/ict, 2012
  5. World Scientific, http://www.worldscinet.com/, 2012

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne.3
T-LK-2Opis produktów. Materiały i ich właściwości.3
T-LK-3Specyfikacje projektowe. Projektowanie.3
T-LK-4Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym.3
T-LK-5Obrabiarki CNC.3
T-LK-6Historia tokarki. Współczesne tokarki.3
T-LK-7Linie montażowe i linie produkcyjne.3
T-LK-8Stanowiska na linii montażowej. Roboty.3
T-LK-9Budowa silnika. Typy silników.3
T-LK-10BHP w pracy.3
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć20
A-LK-3Udział w konsultacjach5
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_A/01/01-1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz pozwalającą na ich uwzględnianie w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym.
T-LK-3Specyfikacje projektowe. Projektowanie.
T-LK-5Obrabiarki CNC.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne.
T-LK-8Stanowiska na linii montażowej. Roboty.
T-LK-10BHP w pracy.
T-LK-2Opis produktów. Materiały i ich właściwości.
T-LK-7Linie montażowe i linie produkcyjne.
T-LK-9Budowa silnika. Typy silników.
T-LK-6Historia tokarki. Współczesne tokarki.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_A/01/01-1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
ZIIP_2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie inżynierii produkcji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym.
T-LK-3Specyfikacje projektowe. Projektowanie.
T-LK-5Obrabiarki CNC.
T-LK-8Stanowiska na linii montażowej. Roboty.
T-LK-10BHP w pracy.
T-LK-7Linie montażowe i linie produkcyjne.
T-LK-9Budowa silnika. Typy silników.
T-LK-6Historia tokarki. Współczesne tokarki.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne.
T-LK-2Opis produktów. Materiały i ich właściwości.
Metody nauczaniaM-6słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_A/01/01-1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
ZIIP_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
ZIIP_2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie inżynierii produkcji, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-4Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym.
T-LK-3Specyfikacje projektowe. Projektowanie.
T-LK-5Obrabiarki CNC.
T-LK-8Stanowiska na linii montażowej. Roboty.
T-LK-10BHP w pracy.
T-LK-7Linie montażowe i linie produkcyjne.
T-LK-9Budowa silnika. Typy silników.
T-LK-6Historia tokarki. Współczesne tokarki.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne.
T-LK-2Opis produktów. Materiały i ich właściwości.
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_A/01/01-1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-4Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym.
T-LK-3Specyfikacje projektowe. Projektowanie.
T-LK-5Obrabiarki CNC.
T-LK-8Stanowiska na linii montażowej. Roboty.
T-LK-10BHP w pracy.
T-LK-7Linie montażowe i linie produkcyjne.
T-LK-9Budowa silnika. Typy silników.
T-LK-6Historia tokarki. Współczesne tokarki.
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne.
T-LK-2Opis produktów. Materiały i ich właściwości.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0