Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie energią i środowiskiem
Sylabus przedmiotu Język angielski I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu : Struktura Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki. Podstawowe słownictwo specjalistyczne. | 3 |
T-LK-2 | Opis produktów. Materiały i ich właściwości. | 3 |
T-LK-3 | Specyfikacje projektowe. Projektowanie. | 3 |
T-LK-4 | Narzędzia ręczne a narzędzia z napędem mechanicznym/elektrycznym. | 3 |
T-LK-5 | Obrabiarki CNC. | 3 |
T-LK-6 | Historia tokarki. Współczesne tokarki. | 3 |
T-LK-7 | Linie montażowe i linie produkcyjne. | 3 |
T-LK-8 | Stanowiska na linii montażowej. Roboty. | 3 |
T-LK-9 | Budowa silnika. Typy silników. | 3 |
T-LK-10 | BHP w pracy. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 20 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
55 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_A/01/01-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZIIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-1 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6 | M-2, M-3, M-5, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_A/01/01-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | ZIIP_2A_U03, ZIIP_2A_U06 | T2A_U03, T2A_U06 | C-1 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2 | M-6, M-4, M-2, M-3, M-1 | S-2 |
ZIIP_2A_A/01/01-1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | ZIIP_2A_U01, ZIIP_2A_U03, ZIIP_2A_U06 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U06 | C-2 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2 | M-5, M-1, M-6 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_A/01/01-1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | ZIIP_2A_K01 | T2A_K01 | C-2 | T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-2 | M-3, M-1, M-5, M-4, M-6 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_A/01/01-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_A/01/01-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIIP_2A_A/01/01-1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_A/01/01-1_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre, Professional English in Use for Computers and the Internet., Cambridge, Cambridge, 2012
Literatura dodatkowa
- Lektor, Materiały własne prowadzących, 2012
- Santiago Remacha Esteras, Infotech-English for Computer Users, Cambridge, 2011
- V.Evans, J.Dooley,S.Wright, Information Technology, Express Publishing, 2011
- CUP, www.cambridge.org/elt/ict, 2012
- World Scientific, http://www.worldscinet.com/, 2012