Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona i kształtowanie środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa - prowadzenie zajęć:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Ochrona i kształtowanie środowiska | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
| Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
| Obszary studiów | — | ||
| Profil | |||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Praktyka zawodowa - prowadzenie zajęć | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Michalska <Bozena.Michalska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość zagadnień ochrony i kształtowania środowiska na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| praktyki | ||
| T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
| 15 | ||
| praktyki | ||
| T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
| 15 | ||
| praktyki | ||
| T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
| 15 | ||
| praktyki | ||
| T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych) ze studentami w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia oraz realizowanymi badaniami naukowymi. | 15 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| praktyki | ||
| A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
| A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
| 30 | ||
| praktyki | ||
| A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
| A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
| 30 | ||
| praktyki | ||
| A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
| A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
| 30 | ||
| praktyki | ||
| A-PR-1 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć | 15 |
| A-PR-2 | Prowadzenie zajęć | 15 |
| 30 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych. |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena poprawności kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywaniu przydzielonych mu zajęć dydaktycznych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OKS_3-_P01_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OKS_3-_P01_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OKS_3-_P01_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OKS_3-_P01_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru temetycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | 2,0 | |
| 3,0 | Pozytywna ocena wiedzy doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OKS_3-_P01_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | 2,0 | |
| 3,0 | Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| OKS_3-_P01_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
| 3,0 | Pozytywna ocena kompetencji doktoranta prowadzącego zajęcia, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
- Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Płock, 2002
Literatura dodatkowa
- Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003