Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_O03-2_W01 | W zakresie wiedzy student potrafi: zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu: kryteriów i zasad wyceny wartości rolniczej i przyrodniczej ogleb oraz sposobów ich użytkowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_W06 | Ma pogłębioną wiedze na temat struktury, mechanizmów i funkcji procesów życiowych organizmów na różnych poziomach złożoności ich organizacji. Posiada rozszerzoną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. Potrafi kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka. |
---|
OS_2A_W08 | Ma poszerzoną wiedzę na temat zmian i zagrożeń środowiska spowodowanych działalnością człowieka na powierzchni ziemi i w glebach. Potrafi interpretować i oceniać zmiany środowiska wykorzystując znane metody i techniki inżynierskie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W03 | ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_W04 | ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R2A_W05 | wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R2A_W07 | ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie kryteriów wyceny wartości rolniczej i przyrodniczej gleb oraz określenie ich sposobu użytkowania . Nabycie umiejętności klasyfikacji róznie użytkowanych gleb |
---|
Treści programowe | T-A-5 | Określenie przydatności analizowanej gleby według sposobu jej użytkowania i dobór roślin uprawnych (rolniczych, ogrodniczych) i leśnych |
---|
T-A-2 | Ustalenie klas bonitacyjnych badanych gleb |
T-A-1 | Technika wykonywania prac klasyfikacyjnych i dokumentacja klasyfikacyjna. |
T-A-3 | Ustalenie kompleksów przydatności rolniczej badanych gleb |
T-A-4 | Ustalenie typu siedliskowego lasu |
T-W-3 | Kryteria i podstawy wyodrębniania klas bonitacyjnych. |
T-W-6 | Dokumentacja klasyfikacyjna gleb |
T-W-2 | Określenie wartości rolniczej gleb na podstawie ich cech morfologicznych, właściwości fizycznych i chemicznych, stopnia kultury gleby, kategorii wilgotnościowej, stopnia narażenia na erozję i łatwości uprawy |
T-W-1 | Metody badania gleb. Kategorie użytkowania gleb. Systemy klasyfikacji gleb |
T-W-4 | Kryteria i podstawy podziału gleb na kompleksy przydatności rolniczej gleb - grunty orne, użytki zielone |
T-W-5 | Kryteria i podstawy podziału na typy siedliskowe lasu w oparciu o warunki glebowo-wodne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
---|
M-3 | Praca w grupach - praca z monolitami glebowymi. |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy,
- w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału,
- w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe,
- w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie,
- w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |