Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej do egzaminu:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
| Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Przygotowanie pracy inżynierskiej do egzaminu | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Sławomir Stankowski <Slawomir.Stankowski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Umiejetność pracy w programie Word |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Napisanie i obrona pracy dyplomowej oraz przygotowanie do egzaminu inzynierskiego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| T-PD-1 | Student przeprowadza prace badawcze i przygotowuje pracę dyplomową w formie pisemnej | 0 |
| T-PD-2 | Student przygotowuje się do prezentacji ustnej wyników badań uzyskanych w trakcie pisania pracy | 0 |
| 0 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| A-PD-1 | Zbieranie literatury związanej z przygotowywaną pracą inzynierską | 100 |
| A-PD-2 | Analiza zgromadzonych publikacji, tłumaczenie pozycji obcojęzycznych | 60 |
| A-PD-3 | Opracowanie wyników badań | 100 |
| A-PD-4 | Przygotowanie pracy inżynierskiej | 100 |
| A-PD-5 | Udział w konsultacjach | 15 |
| A-PD-6 | Przygotowanie się do egzaminu inżynierskiego i obrony pracy dyplomowej | 75 |
| 450 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas podczas konsultacji |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta prowadzona w trakcie konsultacji |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ROL_1A_A09_W01 Student posiada wiedzę w umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej | ROL_1A_W15 | R1A_W01 | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ROL_1A_A09_U01 Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inzynierską, posługuje się terminologią badawczą ze swojej dziedziny, potrafi zastosować odpowiednie metody badawcze | ROL_1A_U13, ROL_1A_U14, ROL_1A_U17 | R1A_U02, R1A_U04, R1A_U09 | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ROL_1A_A09_K01 Student potrafi określać cele realizowanych zadań | ROL_1A_K03, ROL_1A_K04 | R1A_K03, R1A_K04 | — | C-1 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ROL_1A_A09_W01 Student posiada wiedzę w umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej | 2,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora |
| 3,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 3,5 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 4,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 4,5 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 5,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ROL_1A_A09_U01 Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inzynierską, posługuje się terminologią badawczą ze swojej dziedziny, potrafi zastosować odpowiednie metody badawcze | 2,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora |
| 3,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 3,5 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 4,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 4,5 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 5,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ROL_1A_A09_K01 Student potrafi określać cele realizowanych zadań | 2,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora |
| 3,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 3,5 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 4,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 4,5 | Kryteria oceny opracowane przez promotora | |
| 5,0 | Kryteria oceny opracowane przez promotora |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas Kraków, Kraków, 1996
- Uraban S, Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 1997, II