| Pole | KOD | Znaczenie kodu |
|---|
| Zamierzone efekty kształcenia | ROL_1A_C15_U01 | Zna zasady działania oraz potrafi przeprowadzać regulacje maszyn rolniczych i ogrodniczych |
|---|
| Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ROL_1A_U04 | Potrafi zaprojektować technologię produkcji podstawowych roślin rolniczych i ocenić jej uwarunkowania ekonomiczne |
|---|
| ROL_1A_U07 | Ma umiejętność doboru pojazdów, maszyn i narzędzi do określonej technologii produkcji roślin rolniczych z uwzględnieniem analizy kosztów |
| Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
|---|
| R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
| R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
| Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
|---|
| InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
| InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
| InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
| InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
| InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
| Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z przeznaczeniem, budową, działaniem i regulacją podstawowych maszyn rolniczych i ogrodniczych. |
|---|
| Treści programowe | T-A-1 | Podstawowe regulacje parametrów pracy ciągnika i mechanizmów łączenia ciągnika z maszynami roboczymi. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy siewników pneumatycznych do wysiewu nawozów i siewu nasion. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy mechanicznych zespołów roboczych do wysiewu nawozów. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do zbioru zielonek, siana i słomy. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy kombajnów do zbioru zbóż, buraków i ziemniaków. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do zbioru owoców i warzyw. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do pozbiorowej obróbki zbóż, ziemniaków, owoców i warzyw. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do zadawania pasz, usuwania obornika i doju mechanicznego. |
|---|
| T-L-1 | Identyfikacja zespołów roboczych , podstawowe regulacje parametrów pracy pługów, kultywatorów, bron aktywnych i glebogryzarek. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy mechanicznych zespołów roboczych do wysiewu nawozów i siewu nasion zbóż. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy opryskiwaczy. Identyfikacja zespołów roboczych, podstawowe regulacje parametrów pracy maszyn do czyszczenia nasion zbóż. |
| T-W-1 | Źródła uciągu i napędu narzędzi i maszyn stosowanych w produkcji rolniczej i ogrodniczej - klasyfikacja, charakterystyka podstawowych parametrów eksploatacyjnych. Klasyfikacja i charakterystyka podstawowych parametrów eksploatacyjnych agregatów maszynowych, sposoby łączenia narzędzi i maszyn roboczych z maszynami napędowymi. Mechanizacja uprawy roli - rodzaje maszynowych zabiegów uprawowych, systematyka, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne narzędzi i maszyn uprawowych. Mechanizacja: nawożenia, siewu i sadzenia, pielęgnacji i ochrony roślin, zbioru zbóż i roślin okopowych, zbiorów warzyw i owoców - klasyfikacja, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne maszyn i narzędzi. Mechanizacja zbioru zielonek i ich przetwarzania na pasze - klasyfikacja, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne maszyn i urządzeń. Mechanizacja prac pod osłonami. Mechanizacja prac w produkcji zwierzęcej - klasyfikacja, ogólna budowa, podstawowe parametry eksploatacyjne maszyn i urządzeń. |
| Metody nauczania | M-1 | Wykłady, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne |
|---|
| Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do zajęć.
Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. |
|---|
| Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
|---|
| 2,0 | |
| 3,0 | Student umie opisać zasadę działania większości poznanych oraz zaproponować i przeprowadzić regulacje wybranych maszyn i narzędzi |
| 3,5 | |
| 4,0 | |
| 4,5 | |
| 5,0 | |