Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_2A_PO1-2_U01 | Student potrafi wskazać istotne różnice pomiędzy mikroalgami i okreslić możliwości ich wykorzystania w biotechnologii |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_2A_U03 | Potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne. Potrafi wykorzystać w praktyce podstawowe i specjalistyczne techniki i narzędzia badawcze właściwe dla mikrobiologii stosowanej i nauk pokrewnych. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
---|
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnorodnością gatunkową mikroalg oraz ich możliwości ich wykorzystania w biotechnologii |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Miejsce alg w systematyce ich charakterystyka i wystepowanie |
---|
T-W-3 | Mikroalgi jako narzędzie w biogospodarce |
T-W-5 | Prespektywy wykorzystania mikroalg w biotechnologii |
T-L-1 | Charakterystyka i róznorodność morfologiczna mikroalg |
T-W-4 | Mikroalgi w inzynierii środowiskowej |
T-W-2 | Biologiczny potencjał mikroalg |
T-L-3 | Modele procesowe i optymalizacja produktywności fotobioreaktorów |
T-L-4 | Algenika jako podstawa technologia w biofarmacji |
T-L-5 | Mikroalgi jako wskaźniki zmian środowiskowych |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na ćwiczeniach |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wskazać różnice pomiędzy mikroalgami oraz możliwości ich wykorzystnia w biotechnologii |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |