Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_2A_PO4-1_U01 | Potrafi tworzyć modele matematyczne pozwalające w precyzyjny sposób przewidzieć zachowania złożonych systemów biologicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_2A_U03 | Potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne. Potrafi wykorzystać w praktyce podstawowe i specjalistyczne techniki i narzędzia badawcze właściwe dla mikrobiologii stosowanej i nauk pokrewnych. |
---|
MS_2A_U05 | Posiada umiejętność wprowadzenia systemów zarządzania i normalizacji. Potrafi wykorzystać praktycznie wiedzę z zkresu prawa chroniącego własność intelektualną i prawa pracy. Umie przeprowadzić analizy statystyczne wykorzystane w naukach rolniczych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
---|
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych pozwalających w precyzyjny sposób przewidzieć zachowania złożonych systemów biologicznych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawy Internetu |
---|
T-W-2 | Protokoły Internetowe |
T-W-3 | Usługi Internetowe |
T-W-4 | Bazy danych sekwencji |
T-W-5 | Bazy danych struktur molekularnych |
T-W-6 | Mapowanie genów |
T-W-7 | Bazy danych map |
T-W-8 | Pobieranie informacji z biologicznych baz danych |
T-W-9 | Dopasowywanie sekwencji |
T-W-10 | Analiza porównawcza genomów |
T-W-11 | Metody przewidywania wykorzystujące sekwencje białek |
T-L-1 | Internet - podłączenie i konfiguracja sprzętu |
T-L-2 | Wprowadzenie do baz danych |
T-L-3 | Pozyskiwanie informacji i łączność ze zdalną baza danych |
T-L-4 | Wprowadzanie sekwencji DNA do baz danych |
T-L-5 | Pobieranie informacji z biologicznych baz danych |
T-L-6 | Dopasowywanie sekwencji i przeszukiwanie baz danych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
---|
M-2 | Laboratoria komputerowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zadań samodzielnie wykonywanych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student w zadowalającym stopniu potrafi tworzyćmodele matematyczne pozwalające w precyzyjny sposób przewidzieć zachowania złożonych systemów biologicznych, ale z licznymi brakami |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |