Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MS_2A_PO13-2_U01 | Potrafi scharakteryzować wybrane ścieki. Potrafi wskazać odpowiednie technologie i urządzenia stosowane w oczyszczaniu ścieków. Potrafi przeprowadzić odpowiednie analizy chemiczne pozwalające ustalić stopień redukcji zanieczyszczeń. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MS_2A_U01 | Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
MS_2A_U02 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym. |
MS_2A_U03 | Potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne. Potrafi wykorzystać w praktyce podstawowe i specjalistyczne techniki i narzędzia badawcze właściwe dla mikrobiologii stosowanej i nauk pokrewnych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie strudenta z wybranymi procesami technologicznymi w oczyszczaniu ścieków |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Przeróbka i unieszkodliwianie osadów |
---|
T-W-4 | Ogólna charakterystyka urządzeń stosowanych w oczyszczaniu ścieków |
T-W-1 | Ogólna charakterystyka ścieków (skład jakościowy, zmienność przepływu, zmienność składu) |
T-W-6 | Elementy eksploatacji oczyszczalni ścieków |
T-L-2 | Ekperymentalne usuwanie azotu i fosforu ze ścieków w procesach fizycznych (koagulacja) i biochemicznych (amonifikacja, nirtyfikacja i denitryfikacja). Wyznaczanie współczynników redukcji. |
T-W-2 | Odbiorniki ścieków (strefy zanieczyszczeniwód, proces samooczyszczania) |
T-W-3 | Procesy oczyszczania ścieków (mechaniczne, chemiczne, biochemiczne) |
T-L-1 | Zapoznanie z zasadami pracy w laboratorium chemicznym, BHP, zapoznanie z zakresem pracy w laboratorium i metodykami analitycznymi |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: Wykład informacyjny z zastosowaniem rzutnika multimedialnego |
---|
M-2 | Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe i laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Dyskusja dydaktyczna |
---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja zachowania w grupie |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwia końcowe z wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdania z wykonanych doświadczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi przeprowadzić podstawowe prace związane z zastosowaniem procesów technologicznych do oczyszczania ścieków i ocenić redukcje zanieczyszczeń |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |