Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | RYB_1A_D2-9_U01 | potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji . Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
RYB_1A_U18 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu akwakultury lub przedsiębiorstwa połowowego. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne |
---|
Treści programowe | T-L-4 | Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę |
---|
T-L-7 | Elementy projektowania biogazowni |
T-L-1 | Nanofiltracja wody |
T-L-6 | Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego |
T-L-9 | Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych |
T-L-2 | Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej |
T-L-5 | Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego |
T-L-8 | Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw |
T-L-3 | Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia z użyciem komputera |
---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena przeprowadzana w oparciu o rozwiązanie zadań projektowych oraz wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi wykonać prostych obliczeń |
3,0 | potrafi wykonać wybrane proste obliczenia i analizy |
3,5 | potrafi wykonać proste obliczenia i analizy |
4,0 | potrafi wykonać proste obliczenia i analizy |
4,5 | potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić niektóre z uzyskanych wyników |
5,0 | potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić uzyskane wyniki |