Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_C15_U01 | Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować
inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
---|
TZiZ_1A_U27 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności. |
TZiZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
TZiZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
TZiZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZiZ_1A_U04 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów. |
TZiZ_1A_U11 | Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego, potrafi wykorzystać poznane metody komputerowej analizy i oceny problemów technologicznych. |
TZiZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZiZ_1A_U20 | Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań. |
TZiZ_1A_U28 | Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu. |
---|
Treści programowe | T-W-14 | Transport w procesie produkcyjnym |
---|
T-W-15 | Kontrola procesu produkcyjnego |
T-W-3 | Wybór metody produkcji |
T-W-1 | Wprowadzenie i założenia projektowe |
T-W-7 | Określenie wielkości zadań produkcyjnych |
T-W-5 | Opracowanie procesu technologicznego |
T-W-6 | Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego |
T-W-10 | Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń |
T-W-11 | Rozmieszczenie aparatów i urzadzeń oraz zaplanowanie przestrzenne wewnatrz oddziałów |
T-W-8 | Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego |
T-W-9 | Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych |
T-W-16 | Zagadnienia energetyczne: odbiorniki energii, zapotrzebowanie mocy, wytyczne do projektów instalacji |
T-W-12 | Projektowanie modelowe rozmieszczenia maszyn i aparatów |
T-W-4 | Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych |
T-A-7 | Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego |
T-A-1 | Założenia projektowe |
T-A-2 | Schematy blokowe procesu technologicznego |
T-A-3 | Bilans materiałowy |
T-A-5 | Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych |
T-A-6 | Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych |
T-A-8 | Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie |
T-A-9 | Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne |
---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami. |
3,5 | Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami. |
4,0 | Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
4,5 | Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |
5,0 | Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu. |