Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_PO3-6tzpw_U01 | Student posiada umiejętność łączenia i dobierania gatunków organizmów wodnych stosowanych w różnych gałęziach gospodarki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZiZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZiZ_1A_U12 | Potrafi rozpoznać surowce pochodzenia wodnego, określić adekwatny dla danego organizmu sposób jego pozyskiwania, umie dokonać identyfikacji i analizy czynników wpływających na efektywność eksploatacji organizmów wodnych wykorzystywanych w przetwórstwie żywności. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z szerokimi możliwościami wykorzystania organizmów wodnych w różnych działach gospodarki człowieka |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Przemysłowa uprawa i hodowla glonów |
---|
T-W-4 | Skorupiaki - możliwości ich wykorzystania w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym. |
T-W-5 | Mięczaki i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka |
T-W-6 | Szkarłupnie i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka |
T-W-1 | Możliwości wykorzystania glonów w rolnictwie i przemyśle spożywczym |
T-W-3 | Wodne organizmy użytkowe z gromady pierścienic |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady informacyjne- metody podające, tradycyjne z wykorzystaniem środków multimedialnych połączone z prezentacją filmów video oraz dyskusja dydaktyczną |
---|
M-2 | Pokaz materiału biologicznego |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Praktyczne rozpoznawanie obiektów biologicznych ujętych w programie |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki wykładów |
S-1 | Ocena formująca: Aktywność w dyskusjach dydaktycznych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności łączenia i weryfikowania gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki |
3,0 | Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania do 60% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki |
3,5 | Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 61-70% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki |
4,0 | Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 71-80% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki |
4,5 | Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 81-90% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki |
5,0 | Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania ponad 90% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki |