Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_SZ-1_U02 | Posiada umięjętnośc pracy w zespole i świadomość, że jest elementem tego zespołu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem wykładów jest uzyskanie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności w zakresie:
- identyfikacji i analizy zagrożeń zawodowych oraz oceny ryzyka związanego z tymi zagrożeniami, - prowadzenia kontroli i oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przestrzegania przepisów i zasad bhp, - organizowania przedsięwzięć mających na celu zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - metod eliminowania lub ograniczenia oddziaływania na pracowników czynników szkodliwych dla zdrowia i niebezpiecznych, - ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także określania niezbędnych działań profilaktycznych, - metod i organizacji szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, - popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | - identyfikacja i analiza zagrożeń zawodowych oraz ocena ryzyka związanego z tymi zagrożeniami,
- kontrola i ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przestrzeganie przepisów i zasad bhp,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także określanie niezbędnych działań profilaktycznych,
- popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy.
- obowiązujące akta prawne i podstawowe pojęcia ratownicze z zakresu pierwszej pomocy.
- sprzęt pierwszej pomocy.
- ocena stanu fizycznego osoby poszkodowanej.
- czynności ratownicze wykonywane u poszkodowanego przytomnego oraz nieprzytomnego.
- resuscytacja. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład, dyskusja, prezentacja multimedialna, filmy dydaktyczne DVD, |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | 0-50% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
3,0 | 50-60% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
3,5 | 65-70% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
4,0 | 70-80% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
4,5 | 85-90% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
5,0 | 90-100% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |