Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_2A_PO2-13_U01 | Umiejętnośc poszukiwania wiedzy w nowych obszarach nauki i jej praktycznego stosowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_2A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
---|
TZZ_2A_U04 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów. |
TZZ_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów. |
TZZ_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
TZZ_2A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami i technikami stosowanymi w przemyśle przetwórczym |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Zastosowanie strumienia wodnego do nastrzyku mięsa ciecza,mi technologicznymi |
---|
T-W-5 | Membranowe metody filtracji w przemyśle spożywczym |
T-W-4 | Techniki wibracyjne w modyfikowaniu i kształtowaniu tekstury żywności |
T-W-8 | Nowoczesne metody mikroprocesorowe w sterowaniu i kontrolo procesów technologicznych |
T-W-7 | Techniki aseptycznego pakowania artykułów żywnościowych |
T-W-9 | Robotyzacja przetwórstwa żywności |
T-W-6 | Techniki aseptycznego dozowania płynów |
T-W-2 | Zastosowanie strumienia wodnego do cięcia materiału biologicznego |
T-W-1 | Niekonwencjonalne metody utrwalania żywności:
promieniowanie jonizujące,
promieniowanie nadfioletowe,
drgania dźwiękowe i naddźwiękowe,
wysokie hydrostatyczne ciśnienie (HHP),
pulsujące pole magnetyczne,
pulsujące pole elektryczne,
pulsujące światło |
T-L-1 | Ćwiczenia z zastosowania wysokociśnieniowej strugi wodnej do cięcia materiału biologicznego |
T-L-6 | Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w modelowaniu właściwości reologicznych artykułów żywnościowych |
T-L-3 | Bezigłowa metoda nastrzyku cieczmi technologicznymi (solankami) o różnym stężeniu i składzie |
T-L-5 | Dynamiczne metody wyznaczania właściwości mechanicznych i stanu termodynamicznego artykułów żywnościowych w warunkach ciągłej produkcji |
T-L-2 | Badanie kinetyki dyfuzji podczas igłowego nastrzyku cieczami technologicznymi |
T-L-4 | Zastosowanie Sztucznych Sieci Neuronowych w nodelowaniu, kontrolowaniu i sterowaniu nowoczesnych procesów technologicznych |
Metody nauczania | M-1 | wykład multmedialny |
---|
M-2 | cwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena pracy i aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | zaliczenie ćwiczeń labolatoryjnych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |