Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy techniki połowów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy techniki połowów | ||
Specjalność | technologia żywności pochodzenia wodnego | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Gospodarki Rybackiej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot obejmuje swym programem wiedzę z dziedziny budowy, eksploatacji narzędzi połowu i pojęć związanych z ryboówstwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapozanie studentów z materiałami do budowy narzędzi połowu, ich budową, sposobami posługiwanie się nimi oraz pojęciami związanymi z rybołówstwem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Wybrane zagadnienia z materiałoznawstwa sieciowego | 1 |
T-W-3 | Podstawowe pojęcia dotyczące rybołówstwa | 1 |
T-W-4 | Kryteria i podział narzędzi połowu | 1 |
T-W-5 | Omawianie budowy i eksploatacji poszczególnych grup narzędzi połowu | 4 |
T-W-6 | Podstawy działania i przegląd urządzeń hydroakustycznych używanych w rybołówstwie | 3 |
T-W-7 | Badania modelowe narzędzi połowu i podstawy modelowania | 2 |
13 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 13 |
A-W-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | film |
M-3 | pokaz |
M-4 | ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prace projektowe przejściowe |
S-2 | Ocena podsumowująca: praca projektowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_D14tzpw_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem. | TZiZ_1A_W10 | R1A_W03, R1A_W05 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_D14tzpw_U01 Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem | TZiZ_1A_U12, TZiZ_1A_U13 | R1A_U05 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-5 | M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_D14tzpw_K01 student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwości na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń | TZiZ_1A_K05 | R1A_K08 | — | C-1 | T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-5 | M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_D14tzpw_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie znać budowę, poprawnie nazywać narzędzia połowu oraz formułować podstawowe pojęcia związane z rybołówstwem. | 2,0 | nie zna żadnych narzędzi połowuani pojęć dotyczących rybołówstwa |
3,0 | zna kilka narzędzi połowu i kilka pojęć związanych z rybołówstwem | |
3,5 | zn anarzędzia połowu ważne dla współczesnego rybołówstwa i najważniejsze pojęcia związane z rybołówstwem | |
4,0 | zna narzędzia połowu i pojęcia związane z rybołówstwem | |
4,5 | zna narzędzia połowu, ich budowę, nazewnictwo, potrafi zbudować proste narzędzie połowu, umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem | |
5,0 | zna budowę i znaczenie narzędzi połowu, technikę posługiwania się nimi, potrafi zaprojektować, wykonać lub zorganizować produkcję narzędzi połowu oraz umiejętnie posługuje się pojęciami związanymi z rybołówstwem |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_D14tzpw_U01 Student powinien umieć montować i eksploatować narzędzia połowu oraz posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem | 2,0 | nie umie wykroić i montować żadnego narzędzia połowu |
3,0 | umie kroić i zszywać jadro | |
3,5 | umie zmontować proste narzędzia połowu | |
4,0 | umie wykonywać narzędzia połowu | |
4,5 | umie wykonywać i zna sposoby eksploatacji narzędzi połowu | |
5,0 | umie wykonywać, zna sosoby eksploatacji narzędzi połowu i umie posługiwać się pojęciami związanymi z rybołówstwem |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_D14tzpw_K01 student nabędzie świadomości różnorodności sposobów pozyskiwania zasobów mórz i oceanów i wrażliwości na zachowanie tych zasobów dla przyszłych pokoleń | 2,0 | nie zna żadnych sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz |
3,0 | zna kilka kilka sposobów pozyskiwania biologiznych zasobów mórz | |
3,5 | zna sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów, ma świadomość różnorodności narzędzi połowu | |
4,0 | zna różnorodne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i wykazuje pewną wrażliwość zachowania środowiska | |
4,5 | ma świadomość że istnieją różne sposoby pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów i ma świadomość że zasoby należy zachowywać dla przyszłych pokoleń | |
5,0 | ma pełną świadomość wielkiej różnorodności sposobów pozyskiwania biologicznych zasobów mórz i oceanów oraz cechuje się wielką wrażliwością zachowania tych zasobów |
Literatura podstawowa
- Świniarski J, Rybackie narzędzia połowu (podział, nazwy, oznaczenia), AR, Szczecin, 1975
- Świniarski J, Technika połowu ryb, PWN, Warszawa, 1970
- Świniarski J, Narzędzia i metody połowu ryb, WSR, Szczecin, 1971
- Świniarski J., Cetinic P, Technologia połowu organizmów morskich, Wyd. Morskie, Gdynia, 1993
Literatura dodatkowa
- Świniarski J., Krępa J, Teoria łowności i projektowanie narzędzi połowu, PWN, Warszawa, 1975
- Krępa J., Stengel H., Fridman A, Narzędzia połowu rybołówstwa morskiego, Wyd. Morskie, Gdynia, 1987