Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_C04_U01 | Student potrafi dokonać doboru właściwej metody i rozwiązać zadania inżynierskie z zakresu mechaniki stosowanej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia |
---|
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejetności opisu ruchu punktu oraz bryły sztywnej. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności wyznaczania równań ruchu bryły sztywnej, na którą działaję znane są siły. |
Treści programowe | T-W-2 | Elementy dynamiki analitycznej: klasyfikacja więzów, współrzędne krzywoliniowe. Uogólnione prędkości i przyspieszenia w układach dowolnych. Podstawy mechaniki analitycznej. Równania Lagrange’a I i II rodzaju. Wybrane elementy teorii drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody. Drgania układów liniowych i nieliniowych o wielu stopniach swobody. Drgania wymuszone z tarciem wiskotycznym z wymuszeniem harmonicznym o wielu stopniach swobody. Eliminatory i tłumiki drgań. Metody analizy i syntezy układów dynamicznych. |
---|
T-W-1 | Praca i energia kinetyczna punktu materialnego. Pęd i moment pędu (kręt) punktu materialnego. Środek mas, momenty bezwładności i momenty dewiacji układu punktów materialnych, twierdzenie Steinera. Zasada zachowania pędu układu punktów materialnych. Zasada d’Alamberta. Zasada zachowania krętu. Pole sił potencjalnych. Energia kinetyczna układu punktów materialnych, twierdzenie Koeniga. Zasada zachowania energii mechanicznej. Równania dynamiczne ruchu układu punktów materialnych w ruchu płaskim. |
T-A-3 | Równania różniczkowe ruchu, zasada d'Alemberta. Dynamika ruchu obrotowego bryły sztywnej wokóół stałej osi. Dynamika ruchu płaskiego bryły sztywnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie przkładowych zadań przy tablicy przy aktywnym udziale studentów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwia z danej partii materiału (ćwiczenia) |
---|
S-1 | Ocena formująca: Wskazywanie braków wiedzy i umiejętności w trakcie trwania ćwiczeń audytoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu jedynie typowych zadań |
3,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 3,0 a 4,0 |
4,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej. Potrafi bezbłędnie wykorzystać zdobytą wiedzę przy rozwiązywaniu typowych zadań; ma trudności z rozwiązywaniem zadań niestandardowych |
4,5 | Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4,0 a 5,0 |
5,0 | Student posiada wszystkie niezbędne umiejętności z zakresu mechaniki stosowanej. Potrafi rozwiązywać zadania niestandardowe. Wykazuje zainteresowanie przedmiotem wykraczające poza omówiony zakres materiału |