Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
specjalność: Inżynieria procesowa
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Masiuk <Stanislaw.Masiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z semestrów I oraz II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Utrwalenie szczegółowej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
C-2 | Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów |
C-3 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
C-4 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania i przedstawienia w języku polskim prezentacji ustnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i systemów procesowych |
C-5 | Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
C-6 | Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty | 3 |
T-A-2 | Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania | 3 |
T-A-3 | Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych | 20 |
T-A-4 | Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska | 10 |
36 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-A-2 | przygotowanie prezentacji | 20 |
A-A-3 | przygotowanie się do dyskusji nad zagadnieniami objętymi treściami programowymi na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | 34 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące: seminarium |
M-2 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | ICPN_2A_W04, ICPN_2A_W02, ICPN_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03 | — | C-1, C-3, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_U01 Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów | ICPN_2A_U07, ICPN_2A_U08, ICPN_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U07, T2A_U08 | InzA2_U01 | C-3, C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | ICPN_2A_K01, ICPN_2A_K06 | T2A_K01, T2A_K06 | InzA2_K02 | C-6 | T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | 2,0 | Student nie posiada wystarczajacej wiedzy w zakresie zagadnień związanych ze specjalnością Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
3,0 | Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe zagadmienia z obszaru specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstaw analizy elementarnych systemów technologicznych | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie dynamiki procesowej elementów systemów systemów technologicznych z punktu widzenia ogólnych wymagań dotyczących badań eksperymentalnych | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie organizacji i realizacji pomiarów własności dyynamicznych obiektów inżynierii chemicznej w systemach technilogicznych | |
5,0 | Student posiada wiedzę pozwalającą na opracowanie matematyczne wtyników badań w postaci wymaganych relacji analitycznych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_U01 Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów | 2,0 | Student nie wykazuje umiejętności posługiwania sie zdobyta informacja w zakresie specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym posługiwać się informacją naukową w zakresie specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | |
3,5 | Student potrafi w ograniczonym zakresie posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy podstawowych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią planowania bada ń doświadczalnych w ramach wymagań specjalnosci Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | |
4,0 | Student potrafi w zakresie podstawowym posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy prostych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią ustalenia algorytmu realizacji badań doświadczalnych | |
4,5 | Student potrafi posługiwać się informacją naukową dotyczącej analizy prostych elementów i więźi w systemach technologicznych z mozliwoscią matematycznego opracowania symulacyjnych wyników badań | |
5,0 | Sturent umie wykozrystać zdobytrą wiedze w zakresie realizacji pomiarów i analizy matematycznej uzyskanych wyników pomiarów z laboratoryjnych badań doświadczalnych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | Student nie jest w stanie w sposób zdefiniowany sprecyzować potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego |
3,0 | Student w podstawowym wymiarze posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | Student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego jednak nie jest w stanie konkretnie sprecyzować rankingu stawianych pzrez siebie wymagań dalszego pogłębiabia swjej wiedzy naukowej | |
4,0 | Student ma świadomość dalszego doskonalenia zdobytej widzy i umiejętności i potrafi ustalić ranking stawianych etapóm podnoszenia sojej kwalifikacji zawodowej. | |
4,5 | Student potrafi planować i weryfikować dolszy swój rozwój naukowy biorąc pod uwagęe potrzeby i możliwości finansowe i czasowe | |
5,0 | Sydent jest w stabnie zaplanowaqć dalzse etepu zdobywania wiedzu i umiejętnosci posługiowania sie informacją zdobytąa w ramach specjaności Zarzadzanie i eksploatacja w ststemach produkcyjnych |
Literatura podstawowa
- Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
- Dobosz M., Wspomagana komputerowo statystyczna analiza wyników badań, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2004
- Świeć A., Elastyczne systemy produkcyjne: technologiczno-organizacyjne aspekty projektowania i eksploatacji, PL, Lublin, 2001
Literatura dodatkowa
- Kafaraow W.W., Pierow W.L., Mieszałkin W.P., Podstawy mpodelowania matematycznego systemów technologicznych, Chimia, Moskwa, 1974, (j. rosyjski)