Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie instalacji przemysłowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie instalacji przemysłowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Downarowicz <Dorota.Downarowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 1,30,44zaliczenie
wykładyW6 15 0,70,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów poprzedzających: Procesy dynamiczne i aparaty, Procesy cieplne i aparaty
W-2Podstawy wiedzy z zakresu matematyki i technik komputerowych
W-3Znajomość zasad tworzenia systemów technologicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodologią projektowania instalacji przemysłowych
C-2Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi i technik komputerowych
C-3Inspirowanie do poszukiwania właściwych rozwiązań techniczno-organizacyjnych oraz przygotowanie do pracy w zespole

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zasady opracowywania dokumentacji projektowej instalacji; Metodyka obliczeń projektowych; Zasady ustalania optymalnej konfiguracji instalacji i sporządzania schematu technologicznego; Zasady sporządzania specyfikacji technicznej elementów instalacji oraz szacowania ich kosztów; Zasady opracowywania koncepcji przestrzennego rozmieszczenia elementów instalacji.30
30
wykłady
T-W-1Podstawy teorii projektowania: zakres i struktura projektu, czynniki projektowania, cykl życia projektu.1
T-W-2Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem instalacji.4
T-W-3Metodologia i metodyka projektowania: modele i poziomy innowacyjności projektu, heurystyki projektowe, zasady technologiczne, konstrukcji i dobrych praktyk.3
T-W-4Założenia techniczno-eksploatacyjne dla instalacji: elementy węzłowe instalacji, parametry opisujące stan poszczególnych węzłów, poziomy redundancji, zasady rozmieszczania elementów instalacji.2
T-W-5Dokumentacja projektowa: schematy blokowe BFD, schematy technologiczne PFD i P&ID, rysunki rozmieszczenia elementów instalacji, karty specyfikacji technicznej.1
T-W-6Materiały informacyjne i narzędzia wspomagające projektowanie: przewodniki metodyczne BAT, zintegrowany system PLM, techniki komputerowe CAx, modele 3D, oprogramowanie typu plant design.2
T-W-7Zarządzanie projektem i metody szacowania kosztów.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2samodzielna realizacja zadania projektowego8
A-P-3konsultacje2
40
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zaliczenia5
A-W-3zaliczenie pisemne1
21

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna - metoda projektów
M-3Metoda programowana - z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D08b_W01
Student potrafi objaśniać metodologię projektowania instalacji przemysłowej zgodną z aktualnymi przepisami prawnymi oraz opartą na nowoczesnych narzędziach wspomagania projektowania
ICHP_1A_W08, ICHP_1A_W09T1A_W03, T1A_W04C-1T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D08b_U01
Student potrafi sporządzić projekt instalacji przemysłowej, dobierając odpowiednią metodologię oraz narzędzia wspomagania projektowania
ICHP_1A_U03, ICHP_1A_U07, ICHP_1A_U09, ICHP_1A_U14T1A_U03, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-2T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D08b_K01
Student jest otwarty na stosowanie innowacyjnych rozwiązań w projekcie instalacji przemysłowej oraz na prawidłową organizację pracy w zespole
ICHP_1A_K03, ICHP_1A_K06T1A_K03, T1A_K06InzA_K02C-3T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D08b_W01
Student potrafi objaśniać metodologię projektowania instalacji przemysłowej zgodną z aktualnymi przepisami prawnymi oraz opartą na nowoczesnych narzędziach wspomagania projektowania
2,0nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0
3,0Student zna podstawowe zasady projektowania oraz rozróżnia przepisy prawne i normy związane z projektowaniem, a także rozpoznaje niektóre metody wspomagania projektowania
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach zasady projektowania oraz narzędzia jego wspomagania, a także przepisy prawne i normy związane z projektowaniem
4,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach zasady projektowania oraz metody jego wspomagania, a także przepisy prawne i normy związane z projektowaniem, potrafi też omówić wybrane metody szacowania kosztów budowy instalacji
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach metody i zasady projektowania, a także narzędzia wspomagania projektowania, potrafi też oceniać ich efektywność oraz zna obowiązujące przepisy prawne i normy związane z projektowaniem
5,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach metody i zasady projektowania oraz narzędzia jego wspomagania, a także potrafi oceniać ich efektywność i przydatność do rozwiązywania konkretnych problemów projektowych zgodnie z wymogami przepisów prawnych i norm

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D08b_U01
Student potrafi sporządzić projekt instalacji przemysłowej, dobierając odpowiednią metodologię oraz narzędzia wspomagania projektowania
2,0Student nie potrafi wykonywać obliczeń projektowych
3,0Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić konfigurację projektowanej instalacji stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
3,5Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
4,0Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania, ponadto potrafi dobrać podstawowe elementy instalacji
4,5Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji, a także opracować karty specyfikacji technicznej dobranych elementów stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
5,0Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji, a także opracować kompletną specyfikację techniczną elementów instalacji i koncepcję ich przestrzennego rozmieszczenia stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D08b_K01
Student jest otwarty na stosowanie innowacyjnych rozwiązań w projekcie instalacji przemysłowej oraz na prawidłową organizację pracy w zespole
2,0Student nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0
3,0Student jest świadomy konieczności stosowania nowoczesnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej ale wykazuje ograniczoną aktywność w ich poszukiwaniu
3,5Student jest świadomy konieczności stosowania nowoczesnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej ale samodzielnie potrafi rozwiązywać zadania projektowe jedynie standardowymi metodami
4,0Student jest świadomy konieczności stosowania nowoczesnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej i samodzielnie potrafi rozwiązywać zadania projektowe stosując bardziej innowacyjne rozwiązania
4,5Student jest świadomy konieczności stosowania innowacyjnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej, wykazuje pełną samodzielność i kreatywność oraz inspiruje do pracy pozostałych członków zespołu
5,0Student wykazuje pełną samodzielność, kreatywność i innowacyjność w pracach projektowych oraz sprawuje nadzór nad pracami pozstałych członków zespołu

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Projektowanie procesów technologicznych. Od laboratorium do instalacji przemysłowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  2. Jeżowski J., Wprowadzenie do projektowania systemów w technologii chemicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2006
  3. Smith R., Chemical Process Design and Integration, John Wiley & Sons Ltd., Chichester, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Materiały pomocnicze do ćwiczeń i projektów z inżynierii chemicznej, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2005
  2. Towler G., Sinnot R, Chemical Engineering Design. Principles, Practice and Economics of Plant and Process Design, Butterworth-Heinemann & Elsevier Inc., London, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zasady opracowywania dokumentacji projektowej instalacji; Metodyka obliczeń projektowych; Zasady ustalania optymalnej konfiguracji instalacji i sporządzania schematu technologicznego; Zasady sporządzania specyfikacji technicznej elementów instalacji oraz szacowania ich kosztów; Zasady opracowywania koncepcji przestrzennego rozmieszczenia elementów instalacji.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy teorii projektowania: zakres i struktura projektu, czynniki projektowania, cykl życia projektu.1
T-W-2Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem instalacji.4
T-W-3Metodologia i metodyka projektowania: modele i poziomy innowacyjności projektu, heurystyki projektowe, zasady technologiczne, konstrukcji i dobrych praktyk.3
T-W-4Założenia techniczno-eksploatacyjne dla instalacji: elementy węzłowe instalacji, parametry opisujące stan poszczególnych węzłów, poziomy redundancji, zasady rozmieszczania elementów instalacji.2
T-W-5Dokumentacja projektowa: schematy blokowe BFD, schematy technologiczne PFD i P&ID, rysunki rozmieszczenia elementów instalacji, karty specyfikacji technicznej.1
T-W-6Materiały informacyjne i narzędzia wspomagające projektowanie: przewodniki metodyczne BAT, zintegrowany system PLM, techniki komputerowe CAx, modele 3D, oprogramowanie typu plant design.2
T-W-7Zarządzanie projektem i metody szacowania kosztów.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2samodzielna realizacja zadania projektowego8
A-P-3konsultacje2
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zaliczenia5
A-W-3zaliczenie pisemne1
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D08b_W01Student potrafi objaśniać metodologię projektowania instalacji przemysłowej zgodną z aktualnymi przepisami prawnymi oraz opartą na nowoczesnych narzędziach wspomagania projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej i chemii
ICHP_1A_W09ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa takich jak: - operacje i procesy jednostkowe - przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodologią projektowania instalacji przemysłowych
Treści programoweT-W-6Materiały informacyjne i narzędzia wspomagające projektowanie: przewodniki metodyczne BAT, zintegrowany system PLM, techniki komputerowe CAx, modele 3D, oprogramowanie typu plant design.
T-W-4Założenia techniczno-eksploatacyjne dla instalacji: elementy węzłowe instalacji, parametry opisujące stan poszczególnych węzłów, poziomy redundancji, zasady rozmieszczania elementów instalacji.
T-W-2Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem instalacji.
T-W-1Podstawy teorii projektowania: zakres i struktura projektu, czynniki projektowania, cykl życia projektu.
T-W-7Zarządzanie projektem i metody szacowania kosztów.
T-W-3Metodologia i metodyka projektowania: modele i poziomy innowacyjności projektu, heurystyki projektowe, zasady technologiczne, konstrukcji i dobrych praktyk.
T-W-5Dokumentacja projektowa: schematy blokowe BFD, schematy technologiczne PFD i P&ID, rysunki rozmieszczenia elementów instalacji, karty specyfikacji technicznej.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0
3,0Student zna podstawowe zasady projektowania oraz rozróżnia przepisy prawne i normy związane z projektowaniem, a także rozpoznaje niektóre metody wspomagania projektowania
3,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach zasady projektowania oraz narzędzia jego wspomagania, a także przepisy prawne i normy związane z projektowaniem
4,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach zasady projektowania oraz metody jego wspomagania, a także przepisy prawne i normy związane z projektowaniem, potrafi też omówić wybrane metody szacowania kosztów budowy instalacji
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach metody i zasady projektowania, a także narzędzia wspomagania projektowania, potrafi też oceniać ich efektywność oraz zna obowiązujące przepisy prawne i normy związane z projektowaniem
5,0Student potrafi scharakteryzować wszystkie omawiane na zajęciach metody i zasady projektowania oraz narzędzia jego wspomagania, a także potrafi oceniać ich efektywność i przydatność do rozwiązywania konkretnych problemów projektowych zgodnie z wymogami przepisów prawnych i norm
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D08b_U01Student potrafi sporządzić projekt instalacji przemysłowej, dobierając odpowiednią metodologię oraz narzędzia wspomagania projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz języku obcym, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej, potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
ICHP_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi (edytory tekstu i prezentacji, arkusze kalkulacyjne, bazy danych), wspomagającymi realizację podstawowych zadań inżynierskich
ICHP_1A_U09potrafi wykorzystać metody analityczne, numeryczne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
ICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi i technik komputerowych
Treści programoweT-P-1Zasady opracowywania dokumentacji projektowej instalacji; Metodyka obliczeń projektowych; Zasady ustalania optymalnej konfiguracji instalacji i sporządzania schematu technologicznego; Zasady sporządzania specyfikacji technicznej elementów instalacji oraz szacowania ich kosztów; Zasady opracowywania koncepcji przestrzennego rozmieszczenia elementów instalacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - metoda projektów
M-3Metoda programowana - z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonywać obliczeń projektowych
3,0Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić konfigurację projektowanej instalacji stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
3,5Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
4,0Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania, ponadto potrafi dobrać podstawowe elementy instalacji
4,5Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji, a także opracować karty specyfikacji technicznej dobranych elementów stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
5,0Student potrafi prawidłowo przeprowadzić obliczenia projektowe zgodnie z omówioną na zajęciach metodyką oraz ustalić i opisać konfigurację projektowanej instalacji, a także opracować kompletną specyfikację techniczną elementów instalacji i koncepcję ich przestrzennego rozmieszczenia stosując do tych celów odpowiednie narzędzia wspomagania projektowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D08b_K01Student jest otwarty na stosowanie innowacyjnych rozwiązań w projekcie instalacji przemysłowej oraz na prawidłową organizację pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, potrafi pełnić rolę lidera lub kierownika zespołu; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania
ICHP_1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Inspirowanie do poszukiwania właściwych rozwiązań techniczno-organizacyjnych oraz przygotowanie do pracy w zespole
Treści programoweT-P-1Zasady opracowywania dokumentacji projektowej instalacji; Metodyka obliczeń projektowych; Zasady ustalania optymalnej konfiguracji instalacji i sporządzania schematu technologicznego; Zasady sporządzania specyfikacji technicznej elementów instalacji oraz szacowania ich kosztów; Zasady opracowywania koncepcji przestrzennego rozmieszczenia elementów instalacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia kryteriów dla oceny 3,0
3,0Student jest świadomy konieczności stosowania nowoczesnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej ale wykazuje ograniczoną aktywność w ich poszukiwaniu
3,5Student jest świadomy konieczności stosowania nowoczesnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej ale samodzielnie potrafi rozwiązywać zadania projektowe jedynie standardowymi metodami
4,0Student jest świadomy konieczności stosowania nowoczesnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej i samodzielnie potrafi rozwiązywać zadania projektowe stosując bardziej innowacyjne rozwiązania
4,5Student jest świadomy konieczności stosowania innowacyjnych rozwiązań w projektach instalacji przemysłowej, wykazuje pełną samodzielność i kreatywność oraz inspiruje do pracy pozostałych członków zespołu
5,0Student wykazuje pełną samodzielność, kreatywność i innowacyjność w pracach projektowych oraz sprawuje nadzór nad pracami pozstałych członków zespołu