Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Nanostruktury jednowymiarowe (1D) - zaawansowane materiały:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanostruktury jednowymiarowe (1D) - zaawansowane materiały | ||
Specjalność | Nanonauki i nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z nanotechnologii i nanonauki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z najnowszymi metodami wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych , ich struktura oraz przedstawienie najnowszych trendów ich zastosowania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nanodruty, nanopręty i nanorurki | 2 |
T-W-2 | Metody preparatyki nanomateriałów 1D | 2 |
T-W-3 | Parowane/kondensacja, Para-ciecz-ciało stałe (VLS), rekrystalizacja indukowana naprężeniami | 3 |
T-W-4 | Synteza oparta na templacie: osadzanie elektrochemiczne, osadzanie elektroforetyczne, wypełnianie templatu | 2 |
T-W-5 | Przemiany na skutek reakcji chemicznych. | 2 |
T-W-6 | Elektrospining | 2 |
T-W-7 | Litografia | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Egzamin z wykładów | 15 |
A-W-3 | Zapznanie sie z literaturą przedmiotu | 15 |
A-W-4 | Zapoznanie się ze sprzętem sluzacącym do identyfikacji nanostruktur jednowymiarowych | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-10b_W01 Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżnanie ich form a także wskaznie odpowiednch technik charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i interpretowanie wyników | Nano_2A_W02 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-10b_W02 Objaśnianie postawowych praw fizyczno-chemicznych dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy | Nano_2A_W03 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04 | InzA2_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-10b_U01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | Nano_2A_U07, Nano_2A_U08 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U06, InzA2_U08 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-10b_U02 Wskazywanie potencjalnych zastosowań | Nano_2A_U12 | T2A_U12, T2A_U13 | InzA2_U07 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-10b_U03 Dobieranie sprzętu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowane o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | Nano_2A_U14 | T2A_U18 | InzA2_U05, InzA2_U07 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-10b_K01 Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | Nano_2A_K02 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-10b_K02 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | Nano_2A_K03 | T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06 | InzA2_K02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-10b_W01 Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżnanie ich form a także wskaznie odpowiednch technik charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i interpretowanie wyników | 2,0 | nie potrafi wcale definiować najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich form a także wskazać odpowiedniej techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i interpretować wyniki |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich formy a także wskazać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i zinterpretować wyniki | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich formy a także wskazać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i zinterpretować wyniki | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich formy a także wskazać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i zinterpretować wyniki | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich formy a także wskazać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i zinterpretować wyniki | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich formy a także wskazać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i zinterpretować wyniki | |
Nano_2A_D1-10b_W02 Objaśnianie postawowych praw fizyczno-chemicznych dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy | 2,0 | nie potrafi wcale objaśniać podstawowych praw fizyczno-chemicznych dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi objaśniać podstawowe prawa fizyczno-chemiczne dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi objaśniać podstawowe prawa fizyczno-chemiczne dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi objaśniać podstawowe prawa fizyczno-chemiczne dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi objaśniać podstawowe prawa fizyczno-chemiczne dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi objaśniać podstawowe prawa fizyczno-chemiczne dzięki którym można uzyskać i scharakteryzować material nanostrukturalny jednowymiarowy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-10b_U01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | 2,0 | nie potrafi wcale wykorzystać nabytej wiedzy i umiejętności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywać dobrego wyboru metody ich wytwarzania. |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejętności do analizy i ocen funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejętności do analizy i ocen funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejętności do analizy i ocen funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejętności do analizy i ocen funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejętności do analizy i ocen funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania. | |
Nano_2A_D1-10b_U02 Wskazywanie potencjalnych zastosowań | 2,0 | nie potrafi wcale wskazywać potencjalnych zastosowań |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
Nano_2A_D1-10b_U03 Dobieranie sprzętu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowane o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | 2,0 | nie potrafi wcale dobierać sprzęt i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy ani decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-10b_K01 Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | 2,0 | nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
Nano_2A_D1-10b_K02 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | 2,0 | Nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz brak umiejętności pracy w zespole |
3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
3,5 | w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
4,0 | w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
4,5 | w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
5,0 | w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole |
Literatura podstawowa
- nie dotyczy, Nanostructures and Nanomaterials, Imperial College Press, 2004