Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Procesy i aparaty w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Globalne problemy ekologii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Globalne problemy ekologii | ||
Specjalność | Procesy i aparaty w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Majkut <Aleksander.Majkut@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Połom <Ewa.Polom@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ochrony środowiska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie ekologii oraz wpływu działalności człowieka na środowisko naturalne i wynikających z tej działaności zagrożeń dla środowiska obejmującą treści programowe przedmiotu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ekologia - srodowisko jako system. Wpływ działalności człowieka na zmiany w ekosystemach - zanieczyszczenia powietrza, wód i gleb. Eksploatacja surowców naturalnych- skutki srodowiskowe. Zmiany klimatu. Dziura ozonowa. Nowe zagrożenia - GMO genetycznie modyfikowane ogranizmy. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | konsultacje z prowadzącym przedmiot | 12 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-W-4 | zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-16c_W01 Student ma podstawową wiedzę w zakresie ekologii oraz wpływu działalności człowieka na środowisko naturalne. | KOS_2A_W06 | T2A_W03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-16c_U01 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu treści programowych przedmiotu | KOS_2A_U04 | T2A_U03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-16c_K01 Student ma świadomość społecznych aspektów zagrożeń ekologii | KOS_2A_K02, KOS_2A_K03 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-16c_W01 Student ma podstawową wiedzę w zakresie ekologii oraz wpływu działalności człowieka na środowisko naturalne. | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę w zakresie treści programowych przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-16c_U01 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu treści programowych przedmiotu | 2,0 | |
3,0 | zastosowanie wiedzy z zakresu treści programowych przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-16c_K01 Student ma świadomość społecznych aspektów zagrożeń ekologii | 2,0 | |
3,0 | świadomość społecznych aspektów zagrożeń ekologii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mackenzie A, i inni, Ekologia, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2002
- J.Kośmider (red.), Podstawy ekologii, Wyd. Uczelniane PS, 1994
- Kundzewicz Z.,Kowalczyk P., Zmiany klimatu i ich skutki, KURPISZ, 2008
Literatura dodatkowa
- Klimiuk E. Łebkowska M., Biotechnologia w ochronie srodowiska, WN PWN, Warszawa, 2003