Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Biotechnologia przemysłowa
Sylabus przedmiotu Laboratorium technologiczne w powiększonej skali:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium technologiczne w powiększonej skali | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zjawiska powierzchniowe i przemysłowe procesy katalityczne |
W-2 | Bezpieczeństwo produkcji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z operacjami i procesami jednostkowymi z zakresu biotechnologii i technologii chemicznej wchodzącymi w skład procesów realizowanych w powiększonej skali |
C-2 | Przekazanie umiejętności kształtowania nowego procesu technologicznego w zakresie budowy stanowiska badawczego, doboru metod kontroli procesu i produktów w skali laboratoryjnej i powiększonej |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności przekazywania swojej wiedzy innym w zakresie istniejących i nowych rozwiązań technologicznych oraz ich oddziaływania na środowisko |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Poszerzenie wiedzy o procesach biotechnologicznych i z obszaru technologii chemicznej realizowanych w skali laboratoryjnej i powiększonej | 30 |
T-L-2 | Poszerzenie wiedzy o oddziaływaniu na środowisko procesów związanych z technologą chemiczną realizowanych w skali przemysłowej | 30 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 60 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć, opracowanie w formie sprawozdania i zaliczenie | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia w skali wielkolaboratoryjnej |
M-2 | Ćwiczenia produkcyjne na terenie zakładów przemysłowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i produkcyjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności |
S-3 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_C05_W01 Dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały | TCH_2A_W01, TCH_2A_W05, TCH_2A_W13 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W07 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_C05_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu | TCH_2A_U17, TCH_2A_U18 | T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U07, InzA2_U08 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_C05_K01 Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzania nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie | TCH_2A_K04, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-3 | T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_C05_W01 Dobiera i opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu wymagane metody, techniki, narzędzia i materiały | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Student naprowadzany przez prowadzącego częściowo dobiera i częściowo opisuje operacje i procesy jednostkowe z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów konieczne do ich realizacji w powiększonej skali wykorzystując w tym celu niektóre metody, techniki, narzędzia i materiały | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_C05_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę i formułuje koncepcję procesu technologicznego, projektuje i buduje stanowisko badawcze, dobiera metody kontroli procesu i produktu | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie potrafi sformułować koncepcji procesu technologicznego, pod kierunkiem prowadzącego buduje stanowisko badawcze, stosuje wskazane metody kontroli procesu i produktu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_C05_K01 Świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, konieczności wprowadzania nowych rozwiązań i wyboru właściwych postępowań poprzez ustawiczne kształcenie indywidualne i w grupie | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo świadomy zagrożeń związanych z oddziaływaniem istniejących instalacji przemysłowych na środowisko, nie rozumie konieczności wprowadzania nowych rozwiązań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J. Szarawara, J. Piotrowski, Podstawy teoretyczne technologii chemicznej, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2010
- R. Koch, A. Noworyta, Procesy mechaniczne w inzynierii chemicznej, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1998
- R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawajder, Technologia chemiczna organiczna, Wydawnictwo Akademii-Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 1992
- K. Schmidt-Szałowski i inni, Podstawy technologii chemicznej, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2004
- H. Saechtling, Tworzywa sztuczne - poradnik, WNT, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- E. Grzywa, J. Molenda, Technmologia podstawowych syntez organicznych, t 1, WNT, Warszawa, 2000
- E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntes organicznych, Syntezy, t 2, WNT, Warszawa, 1996
- W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyjne, WN PWN, Warszawa, 2010